نابودی تسلیحات روسی در سوریه، لیبی و قره باغ

© Flickr / US Air ForceAn MQ-1 Predatorپهپاد
An MQ-1 Predatorپهپاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
در آمریکا از نابودی تسلیحات روسی طی چند سال اخیر در درگیری های متعدد تعریف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دفنس نیوز»، در آمریکا از نابودی تسلیحات روسی طی چند سال اخیر در درگیری های متعدد از جمله در سوریه، لیبی و قره باغ با استفاده از پهپادهای مدرن تعریف کرده اند.

به عنوان مثال در لیبی، سیستم «پانسیر» با کمک پهپادهای Bayraktar TB2 ساخت ترکیه نابود شدند و «اس -300، فوریت» در قره باغ با پهپاد «ناگور» ساخت اسرائیل نابود شد. در این گزارش آمده است که در قره باغ 134 تانک ارمنی در مقابل 22 تانک آذربایجانی نابود شده است.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
گزارش و تحلیل
لوان جاگاریان: تهران در خصوص خرید تسلیحات روسی با مسکو گفتگو می‌کند

جاستین برونک کارمند علمی انستیتوی متحده سلطنتی تحقیقات دفاعی بریتانیا در این خصوص گفت:«لیبی، قره باغ و سوریه  نشان دادند که اگر نیروهای زمینی نمی توانند امنیت حریم هوایی را تأمین کنند، استفاده بزرگ مقیاس از پهپادها می تواند زندگی را فوق العاده خطرناک کند».

به گفته کارشناس بریتانیایی، پهپادهای ساخت ترکیه بر اساس نوع اسرائیلی و با اجزاء غربی ساخته شده است. هرچند ترکیه هم اکنون روی ساخت پهپادهای داخلی کار می کند به ویژه پس از برقراری محدودیتهای استفاده از سیستم اسرائیلی.

پهپادهای آمریکایی و انگلیسی MQ-1 Predator  و  MQ-9 Reaperدر سوریه با سیستم پدافند هوایی روسیه مشکلات زیادی داشتند. به عقیده وی، کشورهایی که فاقد نیروی هوایی قوی هستند، می توانند با سیستم های پدافند هوایی خطر پهپادها را کاهش بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала