کشف نوع جدید کرونا در دهها کشور دیگر

© AP Photo / Ng Han Guanآزمایشگاه
آزمایشگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
یک نوع دیگر ویروس کرونا B1525 در بریتانیا و دیگر کشورها کشف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«گاردین» با استناد به تحقیقات دانشگاه ادینبورگ، یک نوع دیگر ویروس کرونا B1525 در بریتانیا  و دیگر کشورها کشف شده است.

این نوع جدید ویروس کرونا B1525 در بریتانیا  و دهها کشور دیگر کشف شده است.

در بریتانیا 32 مورد ابتلا به این ویروس جدید کرونا، در دانمارک، 35 مورد، در نیجریه، 12 مورد ابتلا به این ویروس جدید کرونا به ثبت رسیده است. در آمریکا و فرانسه 7 و 5 مورد به ترتیب و کمتر از 5 مورد در غنا، استرالیا، کانادا، اردن و اسپانیا به ثبت رسیده است.

پوتین حکم ساخت پایگاه برای کشتی های اتمی در آفریقا را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2020
پوتین حکم ساخت پایگاه برای کشتی های اتمی در آفریقا را تصویب کرد

به نوشته نشریه نامبرده، نوع جدید این ویروس از «انواع نگران کننده جهش یافته» برخوردار است. محققان نگران تغییر Е484К  در تیروئید سنجاب هستند که در انواع «برزیلی» و «آفریقای جنوبی» وجود دارد و به عقیده متخصصان ویروس را در مقابل آنتی بادی ها مقاوم تر می کند.

شایان ذکر است که ویروس انگلیسی از 35 تا 40 درصد راحتتر به شخص دیگر منتقل می شود. این ویروس دست کم در 82 کشور به ثبت رسیده است و در آمریکا موارد ابتلا به ویروس نوع جهشی کرونا B.1.1.7، هر 10 روز دو برابر می شود. تا ماه مارس سال 2021 این ویروس در بسیاری از ایالات آمریکا شیوع پیدا خواهد کرد که پیامدهای ناگواری ببار خواهد آورد اگر اقداماتی جهت جلوگیری از گسترش آن به انجام نرسد.

ویروس جدید انگلیسی، ویروسی است که قدرت سرایت آن بیشتر بوده و احتمال اینکه افراد دارای سیستم بدنی قوی و جوان را درگیر کند، وجود دارد. ویروس انگلیسی بیماری زایی و سرایت پذیری بیشتری دارد و امکان مرگ در اثر ابتلا به آن بیشتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала