رکورد قیمت بیت‌کوین شکست

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر رکورد قیمت بیت‌کوین شکست
رکورد قیمت بیت‌کوین شکست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
بیت‌کوین، ارز محبوب دیجیتالی رکورد قبلی خود را شکست و رکورد جدیدی برقرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « کوین‌دسک» بیت‌کوین، ارز محبوب دیجیتالی رکورد قبلی خود را شکست و رکورد جدیدی برقرار کرد. قیمت بیت کوین در روز 16 فوریه (سه شنبه) با 2 دلار افزایش، 49,950 دلار معامله شد.

امروز بیت کوین برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، و رشد 6,38 درصدی نشان داد. روز 14 فوریه افزایش قیمت بیت کوین حدود 3 درصد بود و 49265 دلار قیمت گذاری شد.

افزایش شدید قیمت بیت کوین پس از اعلامیه شرکت «تسلا» در باره خرید این ارز دیجیتالی به مقدار 1 میلیارد و 500 میلیون دلار و اشاره به این موضوع که در آینده شرکت «تسلا» از بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت های خود استفاده خواهد کرد، سیر صعودی پیمود.

اینترنت فضایی ایلان ماسک برای تسخیر اروپا آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
اینترنت فضایی ایلان ماسک برای تسخیر اروپا آماده می شود

شایان ذکر است که ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» در هفته‌های اخیر از سرمایه‌گذاری در کالاهای مصرفی دفاع کرده و باعث افزایش بهای ارزهای دیجیتال و سهام فروشگاه زنجیره‌ای بازی‌های کامپیوتری «گیم استاپ» شده است.

او چندی پیش گفت که بیت‌کوین در آستانه تبدیل شدن به یک ارز مورد اعتماد برای سرمایه‌گذاران است. علاوه بر آن، ایلان ماسک در هفته‌های اخیر از سایر ارزهای دیجیتال نیز حمایت کرده است.

بیت‌کوین (Bitcoin)  ) یک رمزارز و یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سامانه‌های پرداخت یافتنی نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала