اردوغان واکسن کرونا دریافت کرد

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSاردوغان واکسن کرونا دریافت کرد
اردوغان واکسن کرونا دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
حدود یک ماه از آغاز واکسیناسیون گسترده کووید-19 در ترکیه سپری می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تی آر تی، مطابق با توصیه‌های کمیته علمی ویروس کرونا در ترکیه، در راستای "استراتژی ملی واکسیناسیون کووید-19" روز 13 ژانویه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بیمارستان «شهر» آنکارا واکسن دریافت کرد.

در پی اتمام واکسیناسیون کادر درمان که تعداد آنها بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و درمان، حدود 1 میلیون و 100 هزار نفر اعلام شده، روند تزریق واکسن علیه کرونا براساس اولویت‌های تعیین شده، ادامه یافت. افرادی که نخستین دوز واکسن را دریافت کردند، کلیه جزئیات پیرامون واکسن را توسط پیام و یا از وب‌سایت”enabız” دریافت کردند. دومین دوز واکسن کرونا پس از 28 روز از تزریق نخستین دوز آن دریافت شد. تاریخ دریافت دومین دوز از طرف کادر درمان مشخص گردیده و از طریق پیامک برای افراد ارسال می‌شود.

روز دوشنبه 15 فوریه 2021 با گذشت حدود یک ماه از آغاز اولین واکسیناسیون کرونا در ترکیه، براساس داده های منتشره از سوی وزارت بهداشت و درمان، تعداد شهروندان واکسینه شده بالغ بر 4 میلیون و 197 هزار شد. تعداد کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند به بیش از 3 میلیون و 600 هزار و تعداد کسانی که دوز دوم را دریافت کرده‌اند به بیش از 570 هزار نفر رسید.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت در مورد انجام واکسیناسیون در توییتر نوشت: "امروز ما بیش از 500 هزار دوز واکسن خواهیم زد. با افزایش تعداد واکسیناسیون، میزان مشکلات سلامتی نیز کاهش خواهد یافت."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала