چطور می‌توان فرازمینی‌ها را یافت؟

© Depositphotos.com / Elen7475 موجودات فضایی
 موجودات فضایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
گاز دی اکسید نیتروژنNO2 نشان دهنده حیات در سیارات دیگر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « arXiv.org»، در تحقیقاتی که توسط آژانس فضایی ناسا انجام شده است، وجود دی‌اکسید نیتروژن در سیارات دیگر بررسی شد. این گاز در زمین بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود.

آلودگی جوی،نشانه دیگری از زندگی بیگانگان در دست بررسی است. ممکن است فعالیت ها و صنایع فرازمینی‌ها درست مانند آلودگی های زمینیان آلودگی ایجاد کرده باشد.

مطالعه جدید نشان می دهد گاز دی اکسید نیتروژنNO2  نشان دهنده حیات در سیارات دیگر است. این گاز از سوزاندن سوخت های فسیلی و همچنین از طریق روشنایی، آتشفشان ها و سایر منابع بیولوژیکی و صنعتی تولید می شود.

متخصص نجوم از مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا اظهار داشت که بیشتر دی اکسید نیتروژن در زمین از فعالیت انسان ساطع می شود. مشاهده NO2 در یک سیاره قابل سکونت می تواند به طور بالقوه نشان دهنده وجود تمدن صنعتی باشد.

دانشمندان دوقلوی کهکشان ما را کشف کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2020
دانشمندان دوقلوی کهکشان ما را کشف کردند

وجود NO2 را می توان یک علامت فنی نامید. در حالی که این سیارات برای فرستادن کاوشگرها بسیار دور هستند، می توانیم آنها را از طریق تلسکوپ های قدرتمند بررسی کنیم.

با کشف بیش از 4000 سیاره فراخورشیدی طی 25 سال گذشته، ستاره شناسان گزینه های زیادی برای اکتشاف دارند و هر روش قابل اعتمادی که بتواند برای شناسایی محتمل ترین مکان ها برای تمدن های بیگانه استفاده شود مفید خواهد بود.

دانشمدان با استفاده از یک مدل کامپیوتری می‌خواهند بفهمند که آیا دی‌اکسید نیتروژن سیگنالی تولید می‌کند که با آن بتوان این گاز را به وسیله‌ی تلسکوپ‌های امروزی و آینده تشخیص داد یا خیر. این گاز بعضی از رنگ‌های طیف نور مرئی را جذب می‌کند و این بدان معناست که می‌توان با بررسی نورهای ساطع شده از سیارات این گاز را اندازه‌گیری کرد.

استفاده از نیتروژن برای یافتن دنیاهای بیگانه فواید و پیچیدگی‌های خودش را دارد. اما خوشبختانه ستاره‌هایی که از خورشید سردتر هستند و تعدادشان بیشتر است نور فرابنفش کمتری ساطع می‌کنند. این نور گاز دی‌اکسید نیتروژن را تجزیه می‌کند. بنابراین شانس یافتن حیات فرازمینی افزایش می‌یابد. در مقابل ابرهای موجود در جو می‌توانند شبیه به این گاز باشند و این موضوع بررسی‌ها را چالش برانگیزتر می‌کند. با این‌ حال دانشمندان در حال ساخت مدل‌های سه‌بعدی هستند تا به نتایجی با دقت بالا دست‌ یابند و با مشکلات احتمالی مقابله کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала