اینترنت در میانمار قطع شد

© REUTERS / Soe Zeya Tunاینترنت در میانمار قطع شد
اینترنت در میانمار قطع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
بنا به گفته نت بلاکس یک سازمان غیردولتی که فعالیت های اینترنتی را تجزیه و تحلیل می کند، تقریباً قطع کامل اینترنت در میانمار مشاهده شده است که پیش از این میزبان اعتراضات بود.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته سازمان های غیردولتی، در این کشور از ساعت ۱.۰۰ (ساعت ۲۱.۳۰ به وقت مسکو) "قطع اتصال تقریباً کامل اینترنت" ثبت شده است، پس از محاصره اطلاعات به دستور مقامات، دسترسی به شبکه به ۱۴٪ از سطح معمول کاهش یافته است.

سازمان ملل متحد از ارتش میانمار خواست تا از قدرت کناره گیری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
سازمان ملل متحد از ارتش میانمار خواست تا از قدرت کناره گیری کند

توماس اندروز گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در میانمار در توییتر نوشت: به نظر می رسد ژنرال ها به مردم میانمار اعلان جنگ داده اند! حملات شبانه، تعداد بازداشت ها در حال افزایش است، محرومیت های بیشتر و بیشتر از حقوق، قطع ارتباط اینترنتی، ستون های نظامی در حال ورود به شهرک ها هستند. این صحبت از ناامیدی است. توجه: شما پاسخگو خواهید بود!

پیش از این در میانمار، پس از به قدرت رسیدن ارتش و در میان اعتراضات، وقفه هایی در دسترسی به اینترنت وجود داشت، اما در مقیاس کوچکتر. روز شنبه هفته گذشته، سرویس نظارت نت بلاکس گزارش داد که دسترسی به شبکه در کشور به ۵۴ درصد کاهش یافته است.

بعد از ظهر اول فوریه، نظامیانی که در میانمار به قدرت رسیدند تعهد خود را به یک نظام دموکراتیک چند حزبی اعلام کردند و متعهد شدند که پس از پایان وضعیت اضطراری، که به مدت یک سال در سراسر کشور وضع شده بود، انتخابات را برگزار کنند.

بیشتر نمایندگان و کارمندان حزب (حزب ملی دموکراسی) بازداشت شده در صبح اول فوریه در ۳-۵ فوریه آزاد شدند، اما رهبران دولت حزب ملی برای دموکراسی از جمله رئیس جمهور مخلوع میانمار وین میینت و رهبر حزب ملی دموکراسی، مشاور دولتی آنگ سان سوچی، در حبس خانگی باقی مانده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала