کارشناس فرانسوی: پیروزی ژئوپلیتیکی روسیه با واکسن «اسپوتنیک وی»

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس فرانسوی: پیروزی ژئوپلیتیکی روسیه با واکسن «اسپوتنیک وی»
کارشناس فرانسوی: پیروزی ژئوپلیتیکی روسیه با واکسن «اسپوتنیک وی»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
روسیه با کمک واکسن ضد کرونای «اسپوتنیک وی» یک پیروزی ژئوپلیتیکی بدست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیل گر سیاسی فرانسوی پاسکال بونیفاس در گفتگو با نشریه Ouest-France چنین نظری داد.

به عقیده این کارشناس جستوی دارویی برای بیماری کووید ۱۹ و مشکل پخش آن به بروز مسئله « واکسن دیپلماسی» منجر شد و کشورهای غربی در بهترین حالت آن قرار ندارند در عین حال که مسکو پیروزی ژئوپلیتیکی در این مبارزه بدست می آورد.

وی افزود: « وقتی پوتین واکسن خود را معرفی کرد، خیلی ها مسخره کردند. نام آن یعنی « اسپوتنیک» دنیا را تحت تاثیر قرار داد، انگار شوروی و استراتژی پرافتخار آن بازگشته است. اما این واکسن کار می کند.»

ارسال دومين محموله واكسن روسيه اسپوتنيك وي به ايران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
ورود محموله دوم واکسن روسی "اسپوتنیک وی" به تهران + عکس و ویدئو

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال 2020 توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است. هر دوز آن 10 دلار قیمت دارد.  تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال 2020 آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

مجله بین المللی معتبر پزشکی " لنست" می نویسد: در آزمایشات بالینی ، واکسن اصلی روسی علیه کووید-19 اسپوتنیک وی ، کارایی 91.6٪ را نشان داد. بنابراین ، در حال حاضر سه واکسن در جهان وجود دارد که اثربخشی اثبات شده آنها بیش از 90 درصد است. تجزیه و تحلیل مقدماتی همچنین نشان داد که واکسیناسیون توسط اسپوتنیک وی محافظت کامل در برابر کووید-19 متوسط ​​و سنگین را فراهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала