احتمال شکاف در اتحادیه اروپا به دلیل واکسن روسی

© Fotolia / Andrey Kuzminاحتمال شکاف در اتحادیه اروپا به دلیل واکسن روسی
احتمال شکاف در اتحادیه اروپا به دلیل واکسن روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
ایتالیا "تهدید" کرده است که به دليل روشهاي بروکراتيک اتحاديه اروپا و تاخیر در تامین واکسن، واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه را ثبت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، تیم مک نالتی روزنامه نگار در مقاله ای برای روزنامه اکسپرس نوشت، ایتالیا "تهدید" کرده است که واکسن ویروس کرونا با نام اسپوتنیک وی ساخت روسیه را ثبت نهایی می کند.

تایید استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» در پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
تایید استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» در پاکستان

به نظر وی، تصمیم رم برای استفاده از واکسن روسی "تجزیه اتحادیه اروپا را تهدید می کند". نویسنده مقاله سخنان وزیر بهداشت ایتالیا لاتزیو آلسیو د آماتو را به یاد آورد که "اسپوتنیک وی" می تواند به ابزاری تبدیل شود که باعث تسریع برنامه واکسیناسیون در کشور می شود. وی افزود كه ایتالیا می تواند به سرعت یك واكسن جایگزین، "كاهش زمان در روشهای بوروكراتیك" در اتحادیه اروپا را بدست آورد زیرا اتحادیه اروپا برای اطمینان از تأمین منابع کافی تلاش می كند و به فکر تامین سریع واکسن نیست.

مک نالتی تأکید کرد که اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات تأمین دارو از دو شرکت فایزر و آسترازنکا در واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا مشکلاتی را تجربه می کند.

این روزنامه نگار همچنین خاطرنشان کرد که سباستین کورز ، صدراعظم اتریش به تامین واکسن اسپوتنیک وی ابراز علاقه کرده است، زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا قادر به سرعت بخشیدن به روند تولید واکسن نیستند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که طرف آلمانی برای استفاده از واکسن روسی استقبال می کند.

در ژانویه ، مرکل اعلام کرد که به روسیه در ثبت اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا کمک کرده است. به گفته وی، آلمان آماده همکاری است، اما برای استفاده از آن در اتحادیه اروپا ، واکسن روسی باید از آژانس دارویی اروپا اجازه بگیرد. در همان عین حال، یکی از اعضای اتحادیه اروپا - مجارستان - به طور مستقل "اسپوتنیک وی" را خریداری می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала