گسترش سریع ویروس جهش‌یافته کرونا در آمریکا

ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
محققان: یک نوع ویروس خطرناک‌تر کرونا که برای اولین بار در انگلیس کشف شد، به سرعت در ایالات متحده در حال گسترش است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « medRxiv»، مطابق با یک تحقیق انجام شده، یک نوع ویروس خطرناک‌تر کرونا که برای اولین بار در انگلیس کشف شد، به سرعت در ایالات متحده در حال گسترش است و می تواند تا ماه مارس بر ویروس قبلی در این کشور غلبه کند.

این مطالعه که توسط گروه تحقیقاتی متشکل از بیش از 50 کارمند دانشگاه کالیفرنیا، آریزونا، هلیکس، موسسه تحقیقات اسکریپس و دیگر موسسات لمی انجام شده است، هنوز مورد بررسی کامل قرار نگرفته است.

سفیر ایران در لندن: خرید واکسن از انگلیس در برنامه نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
سفیر ایران در لندن: خرید واکسن از انگلیس در برنامه نیست

طبق این مطالعه، دانشمندان با تعیین توالی 212 ژنوم به اصطلاح گونه انگلیسی ویروس کرونا، دریافتند که B.1.1.7. چندین بار به ایالات متحده وارد شده است و پیدایش آن را می توان به آخر ماه نوامبر در ایالات متحده مربوط دانست.

خاطرنشان می شود که تا مارس 2021، گونه B.1.1.7 ممکن است در میان تمام گونه های ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کند و ممکن است منجر به افزایش شدید عفونت ها و نهایتا بروز مرگ شود.

در اواسط دسامبر سال 2020، در مورد کشف جهش جدید ویروس کرونا SARS-CoV-2 در انگلیس خبرهایی منتشر شده بود. هیأت مشورتی انگلیس در مورد خطراتی که این ویروس برای دستگاه تنفسی شخص دارد به مردم این کشور هشدار داده و آنها را به احتیاط بیشتر فرا خوانده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала