عوارض کمبود ویتامین دی چیست؟

© Depositphotos.com / Puhhhaعوارض کمبود ویتامین دی چیست؟
عوارض کمبود ویتامین دی چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
ویتامین دی عامل جذب فسفر و کلسیم در بدن است که برای حفظ سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

به گزارش اسپوتنیک، الگا لیمورنکو، معاون فعالیت های پزشکی مرکز بالینی و تشخیصی "مدینسنتر" درباره ویتامین دی گفت: ویتامین دی به ویتامین دی 3 و دی 2 تقسیم می شود که ویتامین دی 3 از طریق قرار گرفتن بدن در معرض اشعه ماورا بنفش بدست می آید و ویتامین دی 2 را از طریق خوردن غذاهای حاوی این ویتامین دریافت می کند که به مقدار زیاد در ماهی های چرب، و کمتر در پنیر، محصولات لبنی چرب، زرده تخم مرغ و قارچ یافت می شود.

نقش ویتامین دی در بیماریهای تنفسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2021
نقش ویتامین دی در بیماریهای تنفسی

لیمورنکو تاکید کرد که این محصولات غذایی را باید افرادی که در مناطقی که روزهای آفتابی کافی ندارد به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

کمبود طولانی مدت ویتامین دی در بدن با مشکلات جدی سلامتی همراه است و به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت، پسوریازیس، فشار خون، بیماری های التهابی برونکوپلومونر و خودایمنی را افزایش می دهد. با کمبود آن مشکل متابولیسم کلسیم و کاهش سطح آن در خون اتفاق می افتد.

علائم کمبود ویتامین دی می تواند ضعف عضلانی، از دست دادن تعادل، تمایل به زمین خوردن و تعدادی علائم دیگر باشد. علی رغم وجود ویتامین در داروخانه، این دارو باید فقط پس از مشاوره با یک متخصص پس از آزمایش های آزمایشگاهی مصرف شود. این پزشک روسی همچنین هشدار داد که مصرف بیش از حد ویتامین دی نیز خطرناک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала