علت سکته قلبی در جوانان چیست؟

© Flickr / brick redعلت سکته قلبی در جوانان چیست؟
علت سکته قلبی در جوانان چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
اشتراک
اگرچه همه‌ی حملات قلبی به مرگ منجر نمی‌شود اما متأسفانه اگر یک فرد جوان دچار سکته‌ی قلبی شود، در اکثر مواقع فوت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری کانف، متخصص قلب و عروق گفت: رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و وضعیت آشفته خواب از دلایل اصلی حملات قلبی در سنین پایین است.

کانف افزود: با توجه به وضعیت کار و استراحت که در برخی جوانان فعالیت شبانه است. در طول شب، تولید کلسترول بد اغلب اتفاق می افتد که عاملی برای ایجاد تصلب شرایین است.

وی توصیه کرد که برای جلوگیری از تصلب شرایین از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کرده و مصرف حداقل 400 گرم میوه، سیفی و سبزیجات را در روز در رژیم غذایی خود بگنجانند.

پیشتر یکی از کارشناسان علائم غیرمعمول حمله قلبی را سرفه، تنگی نفس و تعریق سرد در برخی موارد اعلام کرد. حمله‌ی قلبی که به انفارکتوس میوکارد نیز معروف است، هنگامی اتفاق می‌افتد که جلوی خون‌رسانی به بخشی از قلب گرفته می‌شود. بدون بازگرداندن سریع جریان خون، آن قسمت از عضله‌ی قلب برای همیشه خواهد مُرد. حملات قلبی در اغلب موارد، نتیجه‌ی بیماری عروق کرونر (CAD) هستند؛ بیماری که در آن یک ماده‌ی مومی‌شکل به نام پلاک به‌تدریج روی دیواره‌های عروق کرونر انباشته می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала