ساخت ماده تقویت کننده تاثیر واکسن کرونا

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
دانشمندان آمریکایی یک ترکیب کمکی ایجاد کرده اند که با هدایت ماده فعال به طور مستقیم به غدد لنفاوی ، جایی که پاسخ های ایمنی مادرزادی و سازگار ایجاد می شود ، کارآیی واکسن ها را در برابر ویروس کرونا افزایش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیقات دانشمندان 5 فوریه در مجله  Science Advances منتشر شد.

ماده کمکی جدید AMP-CpG توسط متخصصان شرکت  ElicioTherapeutics ساخته شده است. آزمایش روی موش ها نشان داد که این ماده می تواند دوز واکسن ها در شرایط حفظ سطح اولیه قابلیت حفاظتی آنها  به میزان 10 برابر کاهش دهد.

اولین گروه دریافت کننده واکسن اسپوتنیک وی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اولین گروه دریافت کننده واکسن "اسپوتنیک وی" در ایران

این ماده کمکی در ابتدا به عنوان ماده کمکی برای واکسن های ضد سرطان تولید شده بود ، اما دانشمندان ثابت کرده اند که می توان با واکسن ها علیه کرونا نیز  با موفقیت از آن استفاده کرد که حاوی حوزه اتصال گیرنده های پروتئین سنبله SARS-CoV-2  (Spike RBD)هستند.

در طی این مطالعه ، متخصصان دریافتند وقتی موش ها با واکسن حاوی  AMP-CpG ایمن سازی می شوند ، پاسخ ایمنی سلول T آنها حداقل 25 برابر بیشتر از حیواناتی است که با واکسن استاندارد تزریق می شوند. علاوه بر این ، افراد با استفاده از  AMP-CpG حتی با کاهش ده برابری دوز RBD اسپایک ، پاسخ های ایمنی بدن را حفظ کردند.

در همان زمان ، دانشمندان پاسخ های ایمنی را در موش های مسن ارزیابی کردند و دریافتند که AMP-CpG نسبت به سایر گزینه ها ایمنی بالاتری ایجاد می کند.

طبق نتیجه گیری سازندگان ، استفاده از ماده کمکی جدید AMP-CpG به طور قابل توجهی دوز واکسن ها را علیه کرونا کاهش می دهد ، که امکان واکسیناسیون تعداد بسیار بیشتری از افراد در جهان را فراهم می کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала