آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره

© AFP 2023 / Mohammed Huwais آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره
 آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
عضو ارشد شورای سیاسی «جنبش انصارالله» یمن طی سخنانی گفت: ما آماده مذاکره هستیم اما سازوکار مذاکرات گذشته درست نبود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، محمد البخیتی عضو ارشد شورای سیاسی «جنبش انصارالله» یمن گفت: اگر دولت آمریکا در سخنان خود صادق باشد، این به معنای پایان عملی جنگ در یمن است.

بایدن   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
پایان حمایت آمریکا از عملیات نظامی در یمن

وی افزود: جنگ زمانی پایان خواهد یافت که حملات هوایی به یمن متوقف، نیروهای بیگانه عقب نشینی و محاصره یمن لغو شود.

البخیتی تصریح کرد: منتظر اقدام عملی دولت [جدید] آمریکا هستیم و با سخن گفتن آنها اقدام نمی‌کنیم.

سخنان این عضو ارشد انصارالله یمن یک روز پس از آن بیان می‌شود که مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه از رویکرد جو بایدن رییس جمهوری جدید این کشور برای توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن خبر داد.

جیک سالیوان درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، گفت: رییس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از علمیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала