محسنات و مزایای واکسن روسی "اسپوتنیک وی" از دیدگاه آمریکایی ها

© Photo / Russian Direct Investment Fundمحسنات و مزایای واکسن روسی "اسپوتنیک وی" از دیدگاه آمریکایی ها
محسنات و مزایای واکسن روسی اسپوتنیک وی از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
اشتراک
متخصصان سه دانشگاه آمریکایی در مورد محسنات و مزایای واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه کرونا صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، از جمله دین وینسلو ، متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد  خاطرنشان کرد که این واکسن روسی بر اساس  DNA مانند واکسن های تهیه شده بر اساس  RNA نیازی به ذخیره سازی و حمل و نقل در دمای بسیار پایین ندارد. وی همچنین اظهار داشت که اثربخشی آن به اندازه  واکسن های غربی Pfizer و Moderna است و پیشنهاد کرد مرحله چهارم آزمایشات برای  مقایسه اثر بخشی اسپوتنیک وی  (Sputnik V) با دو واکسن فوق الذکر بر اساس  RNA برگزار شود.

واکسن اسپوتنیک وی وارد ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
نخستین محموله واکسن روسی کرونا وارد ایران شد + ویدئو

دانیل کوریتسکیس ، رئیس گروه بیماری های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد (در ایالت ماساچوست) نیز به این واقعیت توجه نشان داد که واکسن روسی "را می توان در یخچال معمولی نگهداری کرد". "این یک مزیت بزرگ است زیرا اجازه می دهد واکسن به کشورهایی ارسال شود که در آنجا فرصت کمتری برای ذخیره سازی در دمای بسیار کم وجود دارد. این بدان معناست که در برخی کشورها به کارگیری آن بسیار آسان تر است. " کوریتسکیس همچنین "اثربخشی و ایمنی" واکسن  روسی را متذکر شد.

راجر مک آرتور ، متخصص بیماریهای عفونی در دانشگاه جورجیا در آگوستا ، واکسن روسی را "بسیار امیدوار کننده" خواند. وی گفت: "این یک فناوری بسیار جالب است که می تواند سطح محافظت بالاتر از واکسن های AstraZeneca و Johnson & Johnson را فراهم کند."

در تاریخ 2 فوریه ، اطلاعات منتشره در مجله معتبر پزشکی Lancet نشان داد که نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن روسی اسپوتنیک وی ، 91.6٪ اثر بخشی در برابر ویروس کرونا را نشان می دهد. 19،866 نفر در آزمایش این واکسن شرکت کردند.

پیش از این ژاک شوستر روزنامه نگار در مقاله خود در روزنامه آلمانی Die Welt خاطرنشان کرده بود که روسیه با ایجاد واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) علیه ویروس کرونا  توانست کشورهای غربی را غافلگیر کند. این روزنامه نگار تأکید کرد که اثربخشی واکسن و همچنین توافقات حاصله درباره  استفاده از آن در خارج از این کشور ، به روسیه اعتبار و وجهه ای داده است که مورد استفاده سیاسی قرار خواهد گرفت.

اسپوتنیک وی اولین واکسن روسی ثبت شده علیه ویروس کرونا است ، این  واکسن بر اساس آدنو ویروس ساخته شده است که در آن ژن ویروس کرونا وجود دارد. هنگامی که این ژن وارد سلول ها می شود ، پروتئین در آنها ایجاد شده و این پروتئین ها باعث ایجاد پاسخ ایمنی و رشد آنتی بادی می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала