تعجب غرب از ساخت واکسن ثمر بخش کرونا در روسیه

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Первая в мире зарегистрированная вакцина от коронавируса COVID-19 "Спутник V"
Первая в мире зарегистрированная вакцина от коронавируса COVID-19 Спутник V - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
ژاک شوستر در مقاله ای برای روزنامه "ولت" می نویسد: روسیه با ساخت واکسن موثر "اسپوتنیک وی" علیه ویروس کرونا توانست کشورهای غربی را متعجب غافلگیر کند.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نگار یادآوری کرد که در اکتبر سال 1957 چهانیان شاهد پرتاب اولین ماهواره به فضا توسط اتحاد جماهیر شوروی بودند. به گفته وی ، این واقعه اروپا و ایالات متحده امریکا را ترساند.

شوستر در دنباله مقاله اش خاطرنشان می سازد: "از آن زمان به بعد ، روسیه از نظر فنی تقریاً هیچ دستاوردی برای غافلگیر کردن و متعجب ساختن غرب نداشته بود . فقط واکسن ویروس کرونا ، که زودتر از دیگر کشورها وارد بازار شد، نشان داد که قئرت روسیه بیشتر از  جمهوری ولتای علیا دارای موشک ( کنایه ای که هلموت اشمیت در مورد اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بکار برد) است."

ارسال نخستین محموله واکسن روس اسپوتنیک وی به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
ارسال نخستین محموله واکسن روسی "اسپوتنیک وی" به ایران + ویدئو

نویسنده مقاله یادآور شد: انتشار نتایج از نتایج آزمایشات بالینی فاز سوم واکسن اسپوتنیک وی  در مجله پزشکی معتبر Lancet ، سطح بالای اثر بخشی این واکسن را اثبات می کند.

به گفته شوستر ، این امر تصمیم مسکو را برای شروع استفاده از واکسن اسپوتنیک  وی قبل از انتشار اطلاعات نهایی در مورد آن،  توجیه می کند.

مجله بین المللی معتبر پزشکی " لنست"  نوشته بود  واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه کووید-19 در آزمایشات بالینی ، ، کارایی 91.6٪ را نشان داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала