تردید کارشناس سازمان جهانی بهداشت در آغاز شیوع کرونا از بازار شهر ووهان چین

© AFP 2023 / Hector Retamalسازمان جهانی بهداشت زمان رسمی آغاز شیوع ویروس کرونا در چین را زیر سوال برد
سازمان جهانی بهداشت زمان رسمی آغاز شیوع ویروس کرونا در چین را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
یک کارشناس روس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه شرایط لازم برای انتشار نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در بازار محصولات دریایی در شهر ووهان چین وجود داشته، اما این بدان معنا نیست که این ویروس از آنجا نشات گرفته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بازار "هوانان" در شهر ووهان که سبزیجات ، غذاهای دریایی و حتی گوشت حیوانات وحشی در آنجا فروخته می شد  ، 1 ژانویه 2020 بسته شد ، زیرا تحقیقات اپیدمیولوژیک در مورد شیوع یک بیماری ناشناخته در آن زمان منجر به آن شد. آخر اولین افراد بیمار در این بازار کار می کردند. با این حال ، دانشمندان هنوز در مورد نقشی که بازار ووهان در شیوع ویروس ایفا کرده است به یک نتیجه صریح و مشخص نرسیده اند.

نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در خصوص منشاء کرونا پس از بازدید از چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
نظر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در خصوص منشاء کرونا پس از بازدید از چین

ولادیمیر ددکوف، کارشناس گروه سازمان جهانی بهداشت از طرف روسیه که معاون علمی مدیر موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی پاستور در شهر سن پترزبورگ است، خاطرنشان می سازد: "ما در بازار بودیم. من با مقررات بهداشتی چین آشنایی چندانی ندارم، اما با نگاهی به این موضوع بر اساس  قوانین و مقررات ما می توانم بگویم که البته این بازار نقایص زیادی دارد... اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشات گرفتن ویروس از آنجا را ثابت کند. شاید ویروسی در مکان دیگری ظاهر شده باشد ، اما با این حال از نظر فرضی ، همه شرایط برای شیوع  ویروس در آنجا وجود دارد. "

وی افزود اکنون بازار ووهان  دیگر بسته شده و در حال تخریب است، اما  با این حال می توان چنین نتیجه گیری کرد.

ولادیمیر ددکوف می گوید: "همه چیز در آن بسیار درهم برهم  است و این بازار کوچک و تنگ است. طبیعتاً هر اتفاقی می توانست در آنجا رخ دهد. در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی ، همه شرایط برای گسترش هرگونه عفونت در آن وجود دارد."

در حال حاضر ، چین میزبان یک گروه بین المللی از متخصصان سازمان جهانی بهداشت است که در حال بررسی منشاء کووید 19 هستند. متخصصان 14 ژانویه وارد شهر ووهان چین شدند ، پس از آن مدت 14 روزدر  قرنطینه اجباری قرار گرفتند، 29 ژانویه قرنطینه پایان یافت و متخصصان کار خود را آغاز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала