چه افرادی بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند؟

© Photo / Pixabayچه افرادی بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند؟
چه افرادی بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
اشتراک
پزشکان، مبتلایان به سرطان را بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام انجمن اپیدمیولوژیست‌ها و پزشکان بیماری‌های عفونی لهستان، مبتلایان به سرطان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد زد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا رکورد زد

رابرت فلیسیاک، رئیس این انجمن چندین هزار مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را بر اساس سن بیماران و همچنین بیماری‌های همزمان و شرایط بستری شدن آنها مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس نتایج این مطالعه، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا - ۲۵.۶ درصد - در بیماران سرطانی ثبت شده است. دومین گروه آسیب پذیر، بیماران سکته مغزی بودند که میزان مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آنها ۲۴.۳٪ بود.

سایر بیماریهای همزمان مشترک در اغلب افرادی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ فوت می‌کردند، بیماری انسداد ریوی مزمن (۲۲.۵)، بیماری عروق کرونر قلب و سایر بیماریهای قلبی عروقی (به ترتیب ۱۸.۸ و ۱۵.۸ درصد) بوده است.

علاوه بر این، پزشکان لهستانی وابستگی مستقیم مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به سن بیماران تأیید کردند. برای بیماران بالای ۸۰ سال، این رقم بیش از ۲۲.۶ درصد، برای بیماران ۷۰ تا ۸۰ ساله کمی بیش از ۱۵ درصد، برای گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال تقریبا دو برابر کمتر از رده سنی بالاتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала