واکسن جعلی چینی

© AP Photo / Andy Wongویروس کرونا در چین
ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
اشتراک
پلیس چین در جریان یک عملیات ویژه، محموله بزرگی از واکسن های جعلی کرونا را کشف کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های محلی، پلیس چین در جریان یک عملیات ویژه، محموله بزرگی از واکسن های جعلی کرونا را کشف کرد. رویهمرفته بیش از 3 هزار دوز واکسن جعلی کرونا کشف شد.

پلیس کارگاه تولید این آمپولهای حاوی «محلول سالین» را از بین برد. بیش از 80 نفر دستگیر شده اند. این کلاهبرداران واکسن جعلی را با قیمت بالایی به مردم می فروختند.  و این درحالی است که واکسیناسیون دولتی برای همه رایگان است و فقط در مراکز دارای مجوز انجام می شود.

بازداشت کلاهبردار زن یک تریلیونی در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2020
بازداشت کلاهبردار زن یک تریلیونی در تهران

شرکت های تولید واکسن در چین، داروی Sinovac را در کشور تولید می کنند.

شایان ذکر است که چندی پیش، چین استفاده از نمونه برداری مقعدی برای تست کرونا را آغاز کرد زیرا پزشکان این کشور این روش را «بسیار موثرتر» از روش نمونه گیری از بینی و دهان می دانند. در برخی از شهرهای چین، از جمله پکن، نمونه هایی که از مقعد بیماران گرفته شده برای تشخیص ابتلا به کرونا استفاده می شود در حالی که این کشور قصد دارد در آستانه تعطیلات سال قمری پیش رو، نمونه برداری ها را افزایش دهد.

تست مقعدی برای ویروس کرونا با وارد کردن یک پنبه به مقعد صورت می گیرد که باید بین ۳ تا ۵ سانتیمتر در این بخش از بدن وارد شده و در ادامه با کمی چرخاندن به ترشحات مقعدی آغشته شده و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала