عادت های مضر برای سیستم ایمنی بدن

© Photo : EPAعادت های مضر برای سیستم ایمنی بدن
عادت های مضر برای سیستم ایمنی بدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نبود میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه به سیستم بدنی انسان آسیب رسانده و آنرا ضعیف می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایت دیس، انسان بر روی برخی عوامل مانند سن بالا که می توانند اثر منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن داشته باشند، کنترلی ندارد. بر همین اساس باید بر مواردی تمرکز کرد که می توانند به تقویت و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

 رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و فاقد میوه ها و سبزیجات می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف کند. غذاهای فرآوری شده حاوی چربی اشباع، نمک یا قندهای افزوده هستند. 

کمبود خواب یا به طور کلی استراحت می تواند توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را کاهش دهد.

نوشیدنی های الکلی اثری منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. الکل می تواند فعالیت عادی سلول های ایمنی را مختل یا سرکوب کند.

سیگار کشیدن نه تنها به سیستم ایمنی بدن آسیب رسانده و توانایی آن برای مبارزه با بیماری را کاهش دهد، بلکه تعادل سیستم ایمنی بدن را بر هم زده و خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی را بیشتر می کند.

استرس مزمن به صورت پنهانی به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. استرس که موجب ترشح هورمون کورتیزول می شود می تواند التهاب لازم برای فعال شدن سلول های ایمنی و فعالیت گلبول های سفید خون را سرکوب کند. گلبول های سفید خون که به نام لنفوسیت ها شناخته می شوند به مبارزه با عفونت کمک می کنند.

چاقی و اضافه وزن با التهاب مزمن در بدن ارتباط دارد. آدیپوسیتوکین ها توسط آدیپوز یا بافت چربی ترشح می شوند که می تواند فرآیندهای التهابی را تقویت کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала