انتقاد مکرون از سیاست خارجی بریتانیا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد مکرون از سیاست خارجی بریتانیا
انتقاد مکرون از سیاست خارجی بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه از سیاست خارجی انگلیس انتقاد کرد و خواستار شفافیت در انتخاب کشورهای متحد شد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه پادشاهی نمی تواند همزمان با ایالات متحده و اتحادیه اروپا ارتباط برقرار کند و سنگاپور جدید باشد، از دولت انگلیس خواست که نزدیکترین متحدان خود را تعیین کند.

افزایش وابستگی سیاست بریتانیا به آمریکا بعد از برگزیت - اسپوتنیک ایران
افزایش وابستگی سیاست بریتانیا به آمریکا بعد از برگزیت

وی به گاردین و سایر رسانه‌ها گفت: " او (بریتانیا) باید الگویی را انتخاب کند. اما من این تصور را داشتم که رهبری کشور همه این مدل ها را با هم پیش می‌برد. اگر تصمیم بگیرد که یک سیاست کاملاً خارج از پیمان آتلانتیک داشته باشد، پس به ما (اتحادیه اروپا) لازم است توضیحات بیشتری داده شود زیرا در قوانین و دسترسی به بازار اختلاف وجود دارد."

در همان زمان، رئیس جمهور تأکید کرد که تلاش برای نیمه باردار بودن مفهومی غیرقابل تحقق است.

مکرون افزود: "من طرفدار هرف مشترک و یک سرنوشت مشترک هستم. امیدوارم که (نخست وزیر انگلیس) بوریس جانسون نیز این مسیر را ببیند، زیرا من فکر می کنم انگلیسی ها آن را می‌بینند. ما متحد باقی می مانیم. تاریخ و جغرافیا تغییر نمی کند، بنابراین من فکر نمی کنم که سرنوشت مردم انگلیس با ما متفاوت باشد. "

رهبر فرانسوی همچنین خاطرنشان کرد که از او اغلب به عنوان مهره‌ای یاد می‌شود که به دلیل اختلافات بین انگلیس و اتحادیه اروپا ناعادلانه مورد سرزنش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: "هر زمان که مشکلی در مورد اتحادیه اروپا وجود داشته باشد، انگلیسی ها دوست دارند از فرانسوی ها - و من - متنفر باشند و ما را مسئول بدانند. من این نقش را پذیرفته ام. وی در ادامه به شوخی گفت، گاهی اوقات، هنگامی که تنش ایجاد می شود، می پرسم ،" چرا من؟ "شاید من به را مهمتر از آن که هستم به تصویر کشیده‌اند."

انگلیس و اتحادیه اروپا مرحله انتقالی برگزیت را در اول ژانویه سال جاری و زمانی که توافق نامه همکاری بین طرفین به اجرا درآمد، به پایان رساندند. انگلیس پس از 47 سال عضویت و چهار سال و نیم پس از همه پرسی برگزیت، اتحادیه اروپا را ترک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала