نظامیان آمریکایی ضدیخ را با الکل اشتباه گرفتند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنظامیان آمریکایی
نظامیان آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یازده نظامی آمریکایی با نوشیدن ضد یخ راهی بیمارستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « CBS4»، ارتش آمریکا اعلام کرد که نظامیان آمریکایی در پایگاه نیروی زمینی «فورت بلیس» تگزاس دچار مسمومیت نظامیان آمریکایی دچار مسمومیت با اتیلن گلیکول شده‌اند.

مسمومیت و مرگ تقریباً صد نفر در ترکیه در اثر مصرف مشروبات الکلی  تقلبی  - اسپوتنیک ایران
مسمومیت و مرگ تقریباً صد نفر در ترکیه در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی

یازده نفر به دلیل مصرف اشتباهی ضدیخ روانه بیمارستان و دو نفر از آنها به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند. نظامیان آمریکایی که برای یک تمرین میدانی ۱۰ روزه به پایگاه فورت بلیس در تگزاس رفته بودند، مایعی را مصرف کردند که گمان می‌کردند نوشابه الکلی است اما سپس مشخص شد که ضدیخ است.

 یکی از سخنگویان پایگاه فورت بلیس در خصوص این حادثه توضیح داده گفت:«تمامی پرسنل صدمه دیده در مرکز پزشکی ویلیام بیمونت ارتش بستری هستند. دو سرباز به شدت بیمار هستند و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند و ۹ نفر دیگر تحت مراقبت و نظارت دقیق آزمایشگاهی قرار دارند».

طبق قوانین و اصول نظامی، نظامیان آمریکایی در محیط آموزش میدانی، حق استفاده از مشروبات الکلی را ندارند. نوشیدن اتیلن گلیکول می‌تواند به آسیب فوری به کلیه‌ها و حتی در شرایط استفاده بیش از حد، به نارسایی کلیه منجر شود و هنوز مشخص نیست که نظامیان آمریکایی چه میزان ضدیخ مصرف کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала