رایزنی مقامات عراقی و سوری درباره همکاری اطلاعاتی و امنیتی

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeرایزنی مقامات عراقی و سوری درباره همکاری اطلاعاتی و امنیتی
رایزنی مقامات عراقی و سوری درباره همکاری اطلاعاتی و امنیتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر سوریه در بغداد با وزیر کشور عراق بر گسترش همکاری‌ها اطلاعاتی تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک،  دفتر اطلاع رسانی «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: صطام جدعان الدندح، سفیر سوریه در بغداد با وزیر کشور عراق دیدار کرد و دوطرف در این دیدار درباره شماری از مسائل مورد علاقه مشترک در راستای منافع دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

حملات  تروریستی در بغداد + ویدئو و عکس  - اسپوتنیک ایران
حمله ای تروریستی در عفرین سوریه رخ داد

براساس این بیانیه، دو طرف همچنین تقویت روابط دوجانبه بین بغداد و دمشق و جنبه های مربوط به مسائل امنیتی بویژه تبادل اطلاعات را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند. سفیر سوریه در این دیدار از وزیر کشور عراق به خاطر تلاش برای تقویت امنیت و ثبات و تاکید فراوان وی بر همکاری مداوم تشکر کرد.

عراق و سوریه درحال حاضر در چارچوب کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات بین بغداد، تهران، مسکو و دمشق برای مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند. کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی با ایران، روسیه و سوریه، با هدف همکاری و تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال 1394 با عضویت وابستگان نظامی این کشورها و نماینده عراق در بغداد راه‌اندازی شده است. تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری‌ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق‌ترین کارکردهای این مرکز بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала