روسیه در سال 2021 سه موشک "سایوز" را از آمریکای جنوبی پرتاب خواهد کرد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در سال 2021 سه موشک "سایوز" را از آمریکای جنوبی پرتاب خواهد کرد
روسیه در سال 2021 سه موشک سایوز را از آمریکای جنوبی پرتاب خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع در صنعت موشک سازی و فضا نوردی روسیه، سه پرتاب موشک ماهواره بر"سایوزـ اس تی" روسیه در امسال از پایگاه فضایی کورو در گویان فرانسه (واقع در آمریکای جنوبی) برنامه ریزی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "در ماه سپتامبر ، پرتاب دو ماهواره مکان یاب  اروپایی گالیله و در ماه های نوامبر و دسامبر دو پرتاب برنامه ریزی شده است که در هرکدام از آنها  34 ماهواره مخابراتی  OneWeb انگلیس  به مدار زمین رسانده خواهند شد ".

سازمان فضایی  روسیه فیلم مونتاژ نهایی موشک سایوز-2 را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
سازمان فضایی روسیه فیلم مونتاژ نهایی موشک سایوز-2 را منتشر کرد

در دوره سالهای 2011-2016 ، 14 ماهواره از سیستم مکان یابی جهانی اروپایی گالیله توسط موشکهای سایوز از پایگاه  کورو به مدار زمین پرتاب شدند. در دوره سالهای  2016-2018، 12 ماهواره گالیله دیگر توسط سه موشک Ariane 5 پرتاب شد.

همچنین قرارداد با شرکت های  Arianespace و OneWeb برای 21 پرتاب موشک سایوز از پایگاههای فضایی بایکونور ، واستوچنی و کورو در ژوئن 2015 امضا شده است. در سپتامبر سال 2020 ، OneWeb اعلام كرد كه تعداد پرتاب های سایوز طبق این قرارداد  به 19 مورد كاهش یافته است. تا به حال چهار پرتاب انجام شده : دو پرتاب از بایکونور ، یکی از وستوچنی و دیگری از کورو و طی آنها  110 ماهواره به مدار زمین پرتاب شده اند. در ماه نوامبر ، شرکت گلاوکاسموس (زیرمجموعه شرکت دولتی  روس کاسموس روسیه) اعلام کرد در سال 2021 OneWeb قصد دارد 8-10 پرتاب ماهواره با موشكهای سایوز از بایكانور ، واستوچنی و كورو انجام دهد.

یادآور می شود از اکتبر 2011 ، 25 پرتاب موشک روسی "سایوزـ اس تی" از پایگاه فضایی کورو انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала