سیستم دفاع هوایی روسی ربوده شده توسط آمریکا به ایالات متحده منتقل می‌شود

© Sputnik / Host photo agency / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم دفاع هوایی روسی ربوده شده توسط آمریکا به ایالات متحده منتقل می‌شود
سیستم دفاع هوایی روسی ربوده شده توسط آمریکا به ایالات متحده منتقل می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم دفاع هوایی پانتسیر روسی ربوده شده توسط آمریکایی ها به ایالات متحده آمریکا منتقل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه پدافند موشکی پانتسیر-اس۱ که در لیبی به سرقت رفته است، قرار است به پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده رایت-پترسون در اوهایو منتقل شود. این خبر توسط Popular Mechanics گزارش شده است.

به گفته این نشریه، مرکز ملی اطلاعات هوافضای ایالات متحده در قلمرو پایگاه واقع شده است که از جمله موارد دیگر، در بررسی نمونه های تجهیزات نظامی خارجی تخصص دارد. رسانه ها اذعان می کنند که پانتسیر برای بررسی اصول عملکرد آن، در آنجا تجزیه و دوباره ساخته می شود.

پیش از این، روزنامه انگلیسی تایمز مقاله ای منتشر کرد که طبق آن سال گذشته در لیبی، یک سیستم پدافند موشکی خودران روسی پانتسیر-اس۱، خریداری شده توسط امارات متحده عربی، در میدان جنگ توقیف شد، پس از آن به طور مخفیانه به یک پایگاه هوایی ناتو در آلمان تحویل داده شد.

به گفته نویسندگان مطالب، برای انتقال سیستم پدافند هوایی به پایگاه هوایی Ramstein، یک دسته ویژه با هواپیمای حمل و نقل نظامی آمریکایی C-17 Globemaster وارد فرودگاه زووار شدند. خاطرنشان می شود که امارات متحده عربی ادعا می کند ابتدا سیستم دفاع هوایی را از روسیه به دست آورد و سپس برای پشتیبانی از نیروهای وفادار به مارشال خلیفه حفتر به لیبی فرستاده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала