عربستان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت‌های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت‌های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد
عربستان: با اروپا و آمریکا درباره فعالیت‌های ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه سعودی: با مسئولان آمریکایی و اروپایی درباره اقدامات ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی روز گذشته در سخنانی در کنفرانس مجازی "داووس صحرا" گفت که سخنان مقامات دولت آمریکا نشان می‌دهد که آنها به تحقق صلح و امنیت در منطقه توجه دارند.

وی همچنین تاکید کرد: "درباره چالش‌ها و تهدیدات منطقه و فعالیت‌های ایران و برنامه هسته‌ای این کشور با مسئولان آمریکایی و اروپایی وارد بحث و گفت‌وگو خواهیم شد."

شایان ذکر است که  کنفرانس داووس صحرا از روز چهارشنبه گذشته به میزبانی عربستان سعودی آغاز به کار کرده است و این چهارمین سال متوالی است که عربستان میزبان چنین کنفرانسی است.

بن سلمان پس از به قدرت رسیدن در سال 2017 به منظور رقابت با کنفرانس سالانه اقتصادی سوئیس و تبدیل شدن به بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد خاورمیانه با حضور 3 هزار و 800 نفر از بیش از 90 کشور اولین کنفرانس داووس صحرا را برپا کرد .

تمرکز کنفرانس داووس صحرا بر بهره‌ وری از سرمایه‌ گذاری به منظور  ایجاد فرصت‌های رشد اقتصادی و همچنین پرداختن به  چالش‌های جهانی بوده است.

برگزاری این کنفرانس در عربستان با انتقاداتی نیز مواجه شده است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی که با اشاره به نشست اقتصادی سالانه داووس به داووس صحرا معروف شده انتقاد کرد و نوشت: "نشست اقتصادی سالانه داووس صحرا در کشوری برگزار شده است که ناقض حقوق بشری به ویژه در زمینه ترور  جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی است."

جمال خاشقجی در سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала