دستور آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ترکمنستان صادر شد

© Sputnik / Aleksandr YurevВид города Ашхабад
Вид города Ашхабад  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قربانقلی بردی محمدف، رئیس جمهورترکمنستان در نشست دولت این کشور تعدادی از دستورات برای مقابله با بیماری های عفونی و از جمله درباره ضرورت تهیه واکسن کرونا برای شهروندان این کشور را به وزیر بهداشت خود داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه روسی زبان دولت ترکمنستان روز جمعه اطلاع  داده است.

نورمحمد آمانپسوف وزیر بهداشت ترکمنستان در نشست دولت در مورد انجام اقدامات جامع برای پیشگیری از بیماریهای عفونی در این کشور صحبت کرد.

رونمایی از مجسمه ساخته شده از طلای سگ آلابای در ترکمنستان + ویدیو - اسپوتنیک ایران
رونمایی از مجسمه ساخته شده از طلای سگ آلابای در ترکمنستان + ویدیو

وی با تأکید بر اهمیت واکسن روسی  اسپوتنیک وی که در ترکمنستان ثبت شده ، گفت که فعالیت های کمیسیون فوق العاده مبارزه با شیوع بیماری ها به صورت سیستماتیک در حال انجام است.

بردی محمدف پس از استماع  گزارش ، به اهمیت کار بیشتر برای مبارزه و پیشگیری از بیماری های عفونی ، به ویژه در رابطه با فصل های آینده بهار و تابستان اشاره کرد. رئیس ترکمنستان به وزیر دستور داد تا ثبت داروها و واکسن های تأیید شده توسط سازمان جهانی بهداشت ادامه یابد.

رهبر ترکمنستان همچنین دستور داد که بر رعایت سه قاعده در اقدامات پیشگیرانه – استفاده از ماسک پزشکی تا پایان مهلت مقرر ، انطباق آنها با استانداردهای بین المللی و انجام کارهای توضیحی در بین مردم نظارت دقیق صورت بگیرد.

بردی محمدوف بر ضرورت واکسیناسیون شهروندان و دانشجویان ترکمنی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند ، تاکید کرده و خاطرنشان کرد از شهروندان خارجی که به ترکمنستان وارد می شوند باید  گواهی نامه واکسیناسیون ارائه دهند.

بر اساس گزارش های دولتی ، حتی یک مورد ابتلا به کووید 19  در ترکمنستان وجود ندارد اما با این حال محدودیت های کرونایی از جمله استفاده اجباری از ماسک در این کشور برقرار شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала