آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در بولیوی با استفاده از واکسن روسی

© Photo / Russian Direct Investment FundПроизводство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи
Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور بولیوی ، لوئیس آرس ، از ورود اولین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی به این کشور و آغاز روند واکسیناسیون علیه کووید 19 خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور بولیوی روز پنجشنبه ، در آستانه ورود هواپیمای حامل واکسن  به فرودگاه ال آلتو در پایتخت این کشور به خبرنگاران گفت: " قرار است ما فردا در 9 منطقه  واکسیناسیون را شروع کنیم، البته به تدریج، زیرا واکسن ها به جاهایی که درآنها زنجیره سرما فراهم شده، منتقل می شوند."

مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپوتنیک V روسیه در ایران صادر شد - اسپوتنیک ایران
مجوز مصرف اضطراری واکسن "اسپوتنیک V" روسیه در ایران صادر شد

لوئیس آرس شخصاً در روند تخلیه کانتینرها حامل واکسن که از بوینس آیرس رسانده  شده بود، شرکت کرد.

توافق در مورد تحویل اسپوتنیک وی به بولیوی در ماه دسامبر حاصل شد و تنظیم کننده محلی در 6 ژانویه مجوز استفاده اضطراری را صادر کرد.

واکسن اسپوتنیک وی مبتنی بر ی پلتفرم آزمایش شده و کاملاً مطالعه شده ناقل های آدنوویروس انسان است و قبلاً در روسیه ، بلاروس ، آرژانتین ، امارات ، مجارستان ، صربستان ، بولیوی ، الجزایر ، فلسطین ، ونزوئلا ، پاراگوئه و ترکمنستان جواز استفاده را دریافت کرده است. روند ثبت این واکسن در اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت نیز آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала