هشدار در مورد شیوع نوع مسری تر کرونا

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoهشدار در مورد شیوع نوع مسری تر کرونا
هشدار در مورد شیوع نوع مسری تر کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در برزیل، سومین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، در رابطه با جهش های ژنتیک این ویروس ، در مورد شیوع نوع مسری تر کووید 19 هشدار داده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گلوبو، این مطلب را لوئیس انریکه ماندتا،  وزیر سابق بهداشت برزیل اعلام کرده است.

ریه ها - اسپوتنیک ایران
آیا هورمون ملاتونین کرونا را شکست خواهد داد؟

وی گفت سویه جدید ویروس کرونا که در برزیل کشف شده، می تواند منجر به گسترش ابعاد همه گیری کووید  19  در این بزرگترین کشور  آمریکای لاتین شود. وزیر سابق بهداشت برزیل خاطرنشان ساخت  در حالی که همه جهانیان  رفت و آمد هوایی با برزیل را متوقف می کنند ، مقامات در داخل این کشور بدون ایجاد موانع برای ایمنی بیولوژیکی، بیماران را از یک کشور به کشور دیگر منتقل می کنند. این متخصص پیشنهاد داد: "احتمالاً ما این نوع از ویروس کرونا  را به همه مناطق برزیل گسترش داده و پس از  60 روز با همه گیری گسترده تری روبرو خواهیم شد."

28 ژانویه، تعداد موارد آابتلا  به ویروس کرونا در جهان از 100 میلیون نفر نیز گذشته است. از این تعداد ، بیش از 55.9 میلیون بیمار بهبود یافته و بیش از 2.1 میلیون نفر فوت کرده اند. بیشترین تعداد موارد شناسایی شده ابتلا در ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل مشاهده می شود.

از آغاز دسامبر 2020، از ظهور سویه های جهش یافته جدید ویروس کرونا  SARS-CoV-2 از انگلستان ، آفریقای جنوبی و برزیل خبر داده شده است. به نظر می رسد این انواع ویروس کرونا به راحتی گسترش می یابند و این می تواند به افزایش موارد ابتلا  ، مرگ و بستری شدن در بیمارستان منجر شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала