ایرانیان در مقام اول رتبه بندی کشورها از نظر میزان خرید خانه در ترکیه

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر لغو تورهای گردشگری ترکیه در ایران برای اجرا به آژانس‌ها ابلاغ شد + جزئیات
لغو تورهای گردشگری ترکیه در ایران برای اجرا به آژانس‌ها ابلاغ شد + جزئیات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرانیان از لحاظ میزان خرید خانه و ملک در ترکیه از شهروندان همه کشورهای دیگر پیشی گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، شرف ساگلام ، رئیس اتاق مشاوران املاک آنتالیا اعلام کرد شهروندان فدراسیون روسیه برای اولین بار در سال های اخیر از نظر تعداد املاک خریداری شده در ترکیه مقام اول رااز دست دادند و ایرانیان از این لحاظ با خریداری 7189 باب خانه و ملک در این کشور اول هستند.

براساس موسسه آمار ترکیه ، خارجی ها در سال 2020 میلادی  40812 باب املاک و مستغلات را در ترکیه خریداری کرده اند که 10.3 درصد بیشتر از سال 2019 است. استانبول (19175) ، آنتالیا (7،735) و آنكارا (2746) از نظر تعداد املاک و مستغلات خریداری شده توسط خارجی ها پیشتاز هستند. شهروندان ایران (7189 باب ) و عراق (6،674 باب) در بین خریداران  خارجی املاک و مستعلات در ترکیه به ترتیب اول و دوم هستند . روس ها در جایگاه سوم قرار گرفتند ، آنها 3078 ملک را در این کشور خریداری کردند.

هجوم عراقی ها برای خرید ملک در ایران و ایرانیان به ترکیه - اسپوتنیک ایران
هجوم عراقی ها برای خرید ملک در ایران و ایرانیان به ترکیه

شرف ساگلام ، رئیس اتاق مشاوران املاک آنتالیا خاطرنشان کرد که همه گیری کرونا تأثیر منفی بر بازار مسکن ترکیه داشته و منجر به افزایش قیمت ها شده چون ساخت خانه های جدید کاهش یافته است.

به گفته وی یک آپارتمان دو اتاقه در آنتالیا اکنون حداقل 60،000 دلار قیمت دارد ، اما قیمت آن می تواند به 90،000 دلار هم برسد."

وی افزود  با این حال انتظار می رود  2021 سال بهتری برای بخش املاک و مستغلات در ترکیه باشد. منبع آژانس افزود: "امسال ، در رابطه با امید به واکسیناسیون ، بازار مسکن احساس آرامش کرده و امیدهایی برای احیای آن به وجود امده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала