چین جنگ با امریکا را تمرین کرد

© AP Photo / Liu Rui/Xinhuaچین جنگ با امریکا را تمرین کرد
چین جنگ با امریکا را تمرین کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله "فوربس" می نویسد، شنبه گذشته، 23 ژانویه، چین "تمرین عمومی" جنگ با ایالات متحده آمریکا بر سر تایوان را برگزار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله آمریکایی به این شکل اعزام بمب افکن های H-6K مجهز به موشک های ضد کشتی YJ-12 به جزیره تایوان توسط پکن را مورد تفسیر قرار داد. این نشریه خاطرنشان می کند که در همان زمان ناو هواپیمابر آمریکایی تئودور روزولت در منطقه بوده است.

به نوشته این مجله ، بمب افکن ها برای حمله به کشتی های آمریکایی و آمادگی برای فرود در جزیره مورد نیاز هستند. این روزنامه می نویسد: "و این جنگ ، اگر وقتی شروع شود ، می تواند با بمب افكن های چینی كه به سمت تایوان در حال حركت هستند ، مانند روز شنبه آغاز شود."

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان در شرایط افزایش تنش بین واشنگتن و پکن  - اسپوتنیک ایران
تعقیب کشتی جنگی آمریکا در تنگه تایوان توسط چین

این مجله خاطرنشان می کند که جنگنده های J-16 و یک هواپیمای گشت زنی Y-8 بمب افکن های چینی   H-6K  را همراهی می کردند.

"بیش از 200 فروند بمب افکن H-6K در خدمت ارتش چین است. به راحتی می توان احتمال داد که بسیاری از آنها در جنگ هوایی بر سر تایوان شرکت کنند، که احتمالاً شامل حملات علیه پایگاه های ایالات متحده در منطقه نیز خواهد بود."

در ماه ژانویه، نشریه  Breaking Defense ، با استناد به بیانیه رئیس ستاد ارتش ایالات متحده ، ژنرال جیمز مک کانویل ، اعلام کرد که ارتش ایالات متحده برای مقابله با تهدید چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه ،فقط از ذخایر موجود از جمله منابع موجود در Army Prepositioned Stocks  (APS) و ناوگان  جت اسکی ارتش که قبلاً قرار بود منحل شود و یکی از گروههای آزمایشی موشکی که قادر به فعالیت در شرایط چند دامنه ای جنگ است، استفاده خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала