ادعای رسانه‌ عربی درباره مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا

© Photo / Unsplash/Keith Zhuادعای رسانه‌ عربی درباره مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
ادعای رسانه‌ عربی درباره مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه کویتی مدعی شد ایران در حال مذاکره غیررسمی با دولت جو بایدن است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کویتی الجریده مدعی شد که ایران و دولت بایدن با وجود تکذیب‌های فراوان در حال مذاکره هستند و دو طرف توافق کرده‌اند تا مذاکرات را در یک چارچوب غیررسمی انجام دهند.

این روزنامه در حساب توئیتری خود با عنوان "7 نه ایرانی برای بایدن" نوشت: تحریم‌ها باید رفع/تعلیق شوند. موشکی خط قرمز ایران است. مسائل منطقه قابل گفت‌وگو است. برجام با حفظ چارچوب فعلی و تعهدات امریکا باید ادامه یابد و ایران با برجام‌پلاس مخالف است. ورود کشورهای عربی منطقه به مذاکرات برجام به هیچ وجه قابل قبول ایران نیست. موضع ایران در مورد مسئله فلسطین توسط رهبر انقلاب اعلام شده و آن برگزاری همه پرسی عمومی است. ایران به شدت مخالف ورود اعضای جدید به برجام است.

این نخستین بار نیست که روزنامه کویتی الجریده چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند، پیش از این و در سپتامبر سال گذشته میلادی نیز این روزنامه مدعی مذاکرات محرمانه ایران و دونالد ترامپ در عمان شده بود. روزنامه کویتی الجریده در خصوص این مذاکرات مدعی شده بود که دونالد ترامپ برای سفر به تهران، امضای توافقنامه میان دو کشور با رهبر عالی ایران و تضمین برداشتن تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала