ایالات متحده چندین ناو هواپیمابر ضربتی را به دریای چین جنوبی اعزام کرد

© Sputnik / United States Navy /  مراجعه به بانک تصاویر ایالات متحده چندین ناو هواپیمابر حمله را به دریای چین جنوبی فرستاد
ایالات متحده چندین ناو هواپیمابر حمله را به دریای چین جنوبی فرستاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده پس از پرواز 13 هواپیمای چینی در نزدیکی تایوان، گروه ضربت ناو هواپیمابر را به دریای چین جنوبی فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ژاپن تایمز، طبق بیانیه فرماندهی هند و اقیانوس آرام ایالات متحده، گروه ضربت به رهبری ناوشکن تئودور روزولت قرار است برای اطمینان از آزادی دریاها به عنوان بخشی از ناوگان هفتم ایالات متحده در آن منطقه مستقر شوند.

عملیاتی که برنامه ریزی شده است توسط کشتی ها انجام شود شامل پرواز هواپیماها و بالگردها، تمرینات ضربتی دریایی و آموزش تاکتیکی هماهنگ واحدهای سطح و هوا خواهد بود.

پیشتر ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه ای صادر کرد که در آن از پکن خواست تا فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی بر تایوان را پایان دهد و با نمایندگان منتخب دموکراتیک آنها وارد گفتگوی سازنده شود.

هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین با هرگونه تماس رسمی بین ایالات متحده و تایوان مخالفت می کند و هشدار داد که اگر ایالات متحده سیاست خود را در قبال این جزیره حفظ کند، "هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد".

پیش از این گزارش شده بود که پنتاگون آمادگی خود را برای حمایت از ژاپن در درگیری با چین بر سر جزایر مورد مناقشه تأیید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала