اسرار کاینات: کشف سیاهچاله هایی که تا حدّ باورنکردنی عظیم هستند

© Photo / NASA/JPL-Caltechاسرار کاینات: کشف سیاهچاله هایی که تا حدّ باورنکردنی عظیم هستند
اسرار کاینات: کشف سیاهچاله هایی که تا حدّ باورنکردنی عظیم هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاره شناسان وجود سیاهچاله های تا حد باورنکردنی عظیم (SLAB) را که بزرگتر از سیاهچاله های فوق العاده بزرگ دیگر در مراکز کهکشان ها هستند، پیش بینی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب  در مقاله منتشر شده درمجله Monthly Notices of the Royal Astronomical Society که خلاصه آن در وبسایت  Phys.org منتشر شده، اعلام شده است.

سیاهچاله ها و مالتی ورس ها  کلید اصلی برای درک معمای ماده تاریک است - اسپوتنیک ایران
سیاهچاله ها و مالتی ورس ها، کلید اصلی برای کشف معمای ماده تاریک

تا به حال اعتقاد بر این بوده است که جرم سیاهچاله های بزرگ به دلیل نحوه شکل گیری و رشد آنها نمی تواند از یک حّد مشخص بیشتر باشد. سیاهچاله های فوق العاده  بزرگ با جذب ستاره ها و گازهای منطقه اطراف خود به جرمی بین یک میلیون تا ده میلیارد برابر جرم خورشید می رسند اما دانشمندان در کار جدید خود به این کشف رسیدند که SLAB ها در اوایل جهان ، حتی قبل از ظهور کهکشان ها ، به صورت  دیگری شکل گرفته اند. با این حال ،  اکنون هیچ شاهد مدرکی در مورد وجود این پدیده های عجیب و غریب فضایی  در دست نیست.

پیش از این گزارش شده بود که یک تیم بین المللی از دانشمندان ایالات متحده و آلمان یک سیاهچاله بزرگ را کشف کرده اند که در فاصله 13 میلیارد سال نوری از زمین واقع شده است. این سیاهچاله حدود 690 میلیون سال پس از انفجار بزرگ و  در دوران ریونیزاسیون ، شکل گرفته که اختروش ها و اولین ستاره ها ظاهر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала