بیش از 130 مورد عارضه جانبی واکسن فایزر در فرانسه گزارش شد

© REUTERS / Dado Ruvicبیش از 130 مورد عارضه جانبی واکسن فایزر در فرانسه گزارش شد
بیش از 130 مورد عارضه جانبی واکسن فایزر در فرانسه گزارش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 آژانس ملی ایمنی داروها اعلام کرد که حداقل 135 مورد از عوارض جانبی دارو توسط واکسن فایزر-بیوانتک در فرانسه شناسایی شده است، 9 سالمند پس از واکسیناسیون جان خود را از دست داده اند، اما ارتباط بین واکسیناسیون و مرگ مشخص نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از 135 عارضه جانبی ناخواسته "پیش بینی شده یا غیر جدی" گزارش شده است. عوارضی مثل ایجاد تب، سردرد و حالت تهوع در میان واکسینه شدگان گزارش شده است.

در مجموع، 31 مورد از عوارض جانبی جدی بوده است، از جمله چهار مورد تاکی کاردی(تعداد ضربان بالای قلب در حال استراحت)، اطمینان داده شده است که این موارد بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

در میان موارد جدی، نه مرگ ثبت شده است. آنها افراد سالخورده ای بودند که در خانه های سالمندان زندگی می کردند و بیماری های مزمن داشتند و درمان آن نیز دشوار بود.

آژانس در بیانیه ای گفت: با در نظر گرفتن داده های موجود تا به امروز، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این مرگ ها مربوط به واکسیناسیون است.

آژانس تاکنون هیچ گزارشی در مورد عوارض جانبی از واکسن مدرنا دریافت نکرده است.

کارزار واکسیناسیون در فرانسه از 27 دسامبر آغاز شده است. طبق آخرین داده های وزارت بهداشت این کشور تاکنون بیش از 823 هزار نفر در کشور واکسینه شده اند. تقریباً 3 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شده است و تقریباً 72 هزار بیمار فوت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала