اسرائیل کارایی ادعایی واکسن فایزر علیه کرونا را زیر سوال می برد

© REUTERS / Dado Ruvicاسرائیل کارایی ادعایی واکسن فایزر علیه کرونا را زیر سوال می برد
اسرائیل کارایی ادعایی واکسن فایزر علیه کرونا را زیر سوال  می برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور ناخمن آش، هماهنگ کننده برنامه ملی مبارزه با ویروس کرونا اسرائیل اعلام کرده است تأثیر ادعایی واکسن فایزر در کشور وی مورد شک و تردید قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز اسرائیل،  وی تأکید کرد که بیش از 12.4 هزار اسرائیلی حتی پس از تحویل اولین دوز واکسن فایزر به ویروس کرونا مبتلا شدند. در این میان حداقل 69 فرد مبتلا  وجود دارد که تزریق دوم فایزر را نیز انجام داده اند.

آمریکا و چین؛ جنگ واکسن ها     - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا و چین؛ جنگ واکسن ها

پروفسور آش هشدار داد که این واکسن  ممکن است در برابر سویه های جدید ویروس کرونا از فرد محافظت نکند. خاطرنشان می شود که بیش از دو میلیون اسرائیلی اولین دوز و  400 هزار نفر دوز دوم واکسن فایزر را دریافت کرده اند.

شرکت آمریکایی Pfizer در 18 نوامبر اعلام کرد که واکسن ساخت این شرکت به میزان 95 درصد موثر است. در آزمایش بیش از 43 هزار داوطلب ، 170 مورد  ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که 162 مورد در کسانی است که دارونما دریافت کرده اند.

تاکنون دو واکسن علیه کووید 19 در روسیه ثبت شده است. اولین دارویی که ثبت شد Sputnik V بود. در ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  14 اکتبر سال  2020 ثبت واکسن دوم روسی  به نام  EpiVacCorona ، ساخت مرکز علمی "وکتور" را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала