پرواز طولانی بمب افکن های استراتژیک روسیه بر فراز دریاهای بارنتز و سفید

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر بمب افکن های استراتژیک روسیه به شلیک موشک های کروز در قطب شمال پرداختند + ویدئو
بمب افکن های استراتژیک روسیه به شلیک موشک های کروز در قطب شمال  پرداختند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو فروند هواپیمای موشک انداز استراتژیک توپولف 160 یک پرواز 14 ساعته را بر فراز آبهای بیطرف اقیانوس منجمد شمالی در دریاهای بارنتس و سفید انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، خدمه این بمب افکن ها همچنین سوخت گیری در هوا را تمرین کردند.

خلبانان هواپیماهای دوربرد نیروی هوایی روسیه مرتباً بر فراز آبهای بیطرف قطب شمال ، اقیانوس اطلس شمالی ، دریاهای سیاه و خزر و اقیانوس آرام پرواز می کنند.

وزارت دفاع روسیه بارها تأکید کرده است که همه این پروازها کاملاً مطابق با قوانین بین المللی استفاده از حریم هوایی صورت می گیرد.

 هواپیمای موشک انداز توپولف 160   - اسپوتنیک ایران
غلبه بمب‌افکن سوپرسونیک توپولف-160 روسیه بر جنگنده‌های آمریکایی

توپولف-160 آخرین هواپیمای دارای سیستم بال متغیر است که تاکنون ساخته شده ‌است و این ویژگی برای برای پرواز بهتر در سرعت‌های مختلف در آن به کار رفته ‌است. سیستم کامپیوتری هواپیما بر اساس سرعت موجود میزان به عقب رفتگی بال را تنظیم می‌نماید. بال‌های متغیر این هواپیما کلاً می‌تواند در سه حالت 20 درجه برای فرود، 35 درجه برای پرواز کروز یا گشت زنی‌عادی در آسمان و 65 درجه برای پرواز در سرعت‌های مافوق صوت قرار گیرد.

این هواپیما قابلیت حمل موشک کروز استراتژیک KH-55 با برد 3000 کیلومتر  را دارد و تا 12 فروند از این موشک ها را می تواند حمل کند.

توپولوف می‌تواند جنگ‌افزارهای هسته‌ای و متعارف  از جمله موشکهای دوربرد هسته‌ای را حمل نماید. این هواپیما برای دفاع از خود به موشک‌های حرارت‌یاب و سیستم‌های مغشوش‌کننده رادار و پرتاب‌کننده شراره‌های گمراه‌کننده موشک حرارتی مجهز شده‌است. ظرفیت نهایی این بمب افکن 40 تن بمب یا موشک می‌باشد.

طبق قرارداد فعلی ، تحویل نوع مدرنیزه شده توپولف 160 به ارتش روسیه  از سال 2021 آغاز می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала