جابجایی در وزارت خارجه کره جنوبی با شروع دولت بایدن

CC BY-SA 4.0 / Gcd822 / 한국어: 대한민국 외교부جابجایی در وزارت خارجه کره جنوبی با شروع دولت بایدن
جابجایی در وزارت خارجه کره جنوبی با شروع دولت بایدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری کره جنوبی مشاور سابق امنیت ملی خود را همزمان با شروع ریاست جمهوری بایدن برای سمت وزارت خارجه این کشور کاندیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، چونگ یویی-یونگ ۷۴ ساله برای سمت وزارت خارجه کره جنوبی کاندید می شود؛ این در حالی صورت می‌ گیرد که وی قرار است جای کانگ کیونگ وا را با هدف کمک به احیای مذاکرات متوقف شده اتمی با کره شمالی درست چند ساعت پیش از تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا بگیرد.

همتی: بانک‌های کره‌ای باید خسارت ایران در طی این دو سال را جبران کنند - اسپوتنیک ایران
همتی: بانک‌های کره‌ای باید خسارت ایران در طی این دو سال را جبران کنند

چونگ یویی-یونگ در زمانی که مشاور امنیت ملی مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی بود، تلاش کرد تا بین کره شمالی و آمریکا میانجیگری کند.

اما به سوء مدیریت بین دو طرف درباره توافق بالقوه پس از دومین نشست در ویتنام در سال ۲۰۱۹ متهم شد که توافقی هم در پی نداشت.

این تغییر دو روز پس از آن صورت گرفته که رئیس جمهوری کره جنوبی از بایدن خواست تا با کره شمالی به مذاکره بپردازد و راه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در پیش بگیرد.

یکی از مقام ‌های ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاندیدا شدن چونگ یویی-یونگ یک نقطه جدید در صف آرایی دیپلمات‌ ها و گروه بندی مجدد نیروها در زمان تحلیف بایدن به شمار می‌رود.

حزب اصلی اپوزیسیون کره جنوبی کاندیدا شدن چونگ یویی-یونگ را برای سمت وزارت خارجه این کشور مورد انتقاد قرار داده و گفته که این اقدام، بازتاب عدم تمایل مون جائه این برای در نظر گرفتن موضعی جدید به منظور جلوگیری از یک شکست میانجی گرانه دیگر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала