شناسایی بیش از ۸۰ عارضه جانبی از واکسن پی فایزر در ایرلند

© REUTERS / Dado Ruvicشناسایی بیش از ۸۰ عارضه جانبی از واکسن پی فایزر در ایرلند
شناسایی بیش از ۸۰ عارضه جانبی از واکسن پی فایزر در ایرلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا ۱۱ ژانویه، سازمان کنترل ایرلند، در مجموع ۸۱ گزارش در مورد اثرات جانبی ادعایی مرتبط با واکسن بیو اِن تک کووید-۱۹ دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کنترل پزشکی ایرلند گفت: متخصصان ایرلندی ۸۱ گزارش از عوارض جانبی واکسن از پی فایزر و بیو اِن تک دریافت کرده اند.

کالیفرنیا استفاده از واکسن مدرنا را به حالت تعلیق در آورد - اسپوتنیک ایران
کالیفرنیا استفاده از واکسن مدرنا را به حالت تعلیق در آورد

لورین نولان رئیس سازمان تنظیم مقررات محصولات بهداشتی (HPRA)، در جریان جلسه توجیهی گفت: تمام عوارض گزارش شده به طور گسترده ای با عوارضی که با واکسنهای دیگر مشاهده می شود سازگار است و شامل واکنش های خفیف تا متوسط ​​است که از بین رفته یا بهبود می یابد.

این مدیر خاطرنشان کرد که اغلب افراد واکسینه شده درد شکم، مفاصل و بازوها و همچنین حالت تهوع و خستگی را گزارش می کنند، برخی از سرگیجه، سردرد، خارش و بثورات شکایت دارند.

وی افزود: همه این علائم با عوارض جانبی شناخته شده و مورد انتظار در آزمایشات بالینی مطابقت دارند، كه بطور واضح در حاشیه نویسی تایید شده دارو توضیح داده شده است.

نولان گفت: اگرچه عوارض جانبی گزارش شده نسبتاً جزئی است، البته برای کسانی که آن را تجربه می کنند ناخوشایند است اما واقعاً به سرعت از بین می روند و معمولاً به هیچ درمانی نیاز ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала