پوست صاف و آینه ای با این ۱۲ ماده غذایی

© Depositphotos.com / Ablozhkaپوست صاف و آینه ای با این ۱۲ ماده غذایی
پوست صاف و آینه ای با این ۱۲ ماده غذایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای درخشان شدن پوست خود در زمستان باید به رژیم غذایی خود توجه کنید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلامت نیوز، باد خشک و سرد زمستان به پوست شما آسیب می رساند برای آنکه باعث شود رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست داده، کدر وکم آب شود. علاوه بر این‌، در هوای سرد کمتر احساس تشنگی می‌کنیم، در زمستان کمتر از تابستان آب می‌نوشیم و این می‌تواند باعث شود به اندازه‌ی کافی آب به بدنمان نرسد تا پوستمان را در زمستان هم هیدراته و مرطوب نگه دارد. یک دلیل دیگر هم این است که هوای سرد باعث می‌شود که بیشتر به دنبال غذاهای شیرین و نشاسته‌ای باشید که برای پوست مشکلاتی را ایجاد می کند. 

در اینجا لیست مواد غذایی تهیه شده است که به شادابی پوست شما در زمستان کمک می کنند:

هویج

 منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که باعث سلامت پوست و ناخن می‌شود. هویج سرشار از بتاکاروتن است، که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. ویتامین A از سیستم ایمنی پوست حمایت می‌کند، باعث سرعت بخشیدن به بهبودی پوست شده و از پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. ضمنا هویج غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با چین و چروک، تغییر رنگ و بهبود جای زخم کمک می‌کند.

چغندر

مصرف منظم آب چغندر تازه باعث می‌شود تا پوست شما از درون بدرخشد. این ابرغذا دارای خاصیت تصفیه‌کنندگی خون و دفع‌کننده سموم است که می‌تواند منجر به درخشندگی پوست شود. چغندر همچنین منبع خوبی از ویتامین C است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کند، که به نوبه خود می‌تواند پیری را به تأخیر بیندازد و پوست شما را جوان و درخشان کند.

کلم بروکلی

سرشار از ویتامین‌های A و C است که برای سلامت پوست ضروری هستند. ویتامین A نقشی اساسی در رشد کلیه بافت‌های بدن از جمله پوست و مو دارد. ویتامین C به حفظ تولید کلاژن کمک می‌کند. 

مرکبات به ویژه پرتقال و گریپ فروت

غنی از اسیدسیتریک هستند و خوردن پرتقال می‌تواند به لایه‌برداری از پوست و همچنین خشک شدن آکنه کمک کند و در نتیجه پوستی سالم و درخشان داشته باشید. گریپ‌فروت هم سرشار از لیکوپن است، ماده شیمیایی که به صاف نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه UV کمک می‌کند. این مرکبات منبع خوبی از ویتامین C هستند که  به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

انار

حاوی مقدار زیادی آب است که می‌تواند به آب‌رسانی پوست شما کمک کند و در نتیجه پوستی صاف، درخشان و یکدست داشته باشد. انار همچنین سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست.

ماده غذایی موثر برای تقویت شش ها در دوره بیماری کرونا 
 - اسپوتنیک ایران
ماده غذایی موثر برای تقویت شش ها در دوره بیماری کرونا

بادام

 یک ابرغذا یا سوپرفود فوق‌العاده است که به راحتی می‌توان آن را به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. بادام نرم‌کننده‌ای طبیعی و سرشار از عناصری است که پوست را آبرسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. بادام، ناخن‌ها، پوست و حتی موهای شما را سالم نگه می‌دارد. این ماده‌ی غذایی غنی از ویتامین‌هایی است که می‌تواند به مبارزه با علائم اولیه پیری و مرطوب‌سازی پوست کمک کند. ضمنا بادام سرشار از ویتامین E است که به محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی مضر UV خورشید کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را تغذیه و آن را لطیف می‌کند. این نوشیدنی محبوب دارای خواص ضدالتهابی است که پوست را از درون بهبود می‌بخشد. 

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مواد مغذی مانند ویتامین‌های A و E و اسیدهای چرب است که به آن خاصیت نرم‌کنندگی می‌دهند. این مواد مغذی به آبرسانی پوست کمک کرده و انعطاف‌پذیری آن را حفظ می‌کنند. روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و از تغییر رنگ و آسیب‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

سبزیجات برگ‌دار مثل اسفناج

سبزیجات برگ سبز یک انبار تغذیه از ویتامین‌های A و C و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که انواع عفونت‌های پوستی را دفع می‌کنند. اسفناج دارای آهن و اسیدفولیک است و می‌تواند به شما در مبارزه با کم‌خونی و رنگ‌پریدگی پوست کمک کند.

شکلات تیره

 این ماده حاوی فلاونول است که حتی در زمستان هم به درخشش پوست کمک می‌کند. شکلات تلخ به طور طبیعی از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

نارگیل

نارگیل نه تنها روغنش برای پوست مفید است بلکه خوردن میوه آن نیز برای داشتن پوستی سالم در زمستان بسیار سودمند است. این ماده‌ی غذایی دارای چربی‌های سالم و خواص ضدباکتریایی است که پوست را مرطوب نگه داشته و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

جو دوسر

جو دوسر غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌هاست. فیبر احساس سیری را برای ما فراهم می‌کند. در نتیجه، ما می‌توانیم خود را از همه غذاهای ناخواسته و شیرین که دلیل اصلی خشکی پوست و سایر عوارض است، دور نگه داریم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала