کالیفرنیا استفاده از واکسن مدرنا را به حالت تعلیق در آورد

© REUTERS / Bing Guanکالیفرنیا استفاده از واکسن مدرنا را به حالت تعلیق در آورد
کالیفرنیا استفاده از واکسن مدرنا را به حالت تعلیق در آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد واکنش های آلرژیکی احتمالی بیشتر از حد معمول از یک گروه خاص از واکسن مُدرنا در یکی از کلینیک های واکسیناسیون در آمریکا ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اریکا پان رئیس اپیدمیولوژیک ایالت کالیفرنیای آمریکا، توصیه ای را ارائه داد که در آن پیشنهاد شد به دلیل افزایش احتمال بروز حساسیت از دارو در یکی از منابع، استفاده از واکسن مُدرنا برای درمان ویروس کرونا را به طور موقت متوقف کنند.

علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران
کشف مبتلایان به کرونای انگلیسی در تهران

تعداد واکنش های آلرژیکی احتمالی بیشتر از حد معمول از یک گروه خاص از واکسن مُدرنا در یکی از کلینیک های واکسیناسیون ثبت شده است، کمتر از ۱۰ بیمار طی ۲۴ ساعت به مراقبت پزشکی نیاز داشتند. این بیانیه منتشر شد زیرا این پزشک می خواست به همه سازمان های توزیع کننده واکسن اعلام کند که تا پایان تحقیقات در مورد خصوصیات آن، نباید از این دارو استفاده شود.

طبق گزارش ها، این دسته حاوی بیش از ۳۳۰.۰۰۰ دوز توزیع شده در ۲۸۷ سایت واکسیناسیون بود، اولین بار آلرژی حاد به واکسن مُدرنا در ایالات متحده در اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ مشخص شد که، به عنوان یک پرونده منفرد شناخته شد.

در حال حاضر چندین واکسن کووید-۱۹ در جهان وجود دارد. بنابراین، دو واکسن در روسیه ثبت شده است: اسپوتنیک V و اپی واک کرونا .در ۵ دسامبر، مسکو واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را با "اسپوتنیک وی" آغاز کرد. پی فایزر / بیو اِن تک یک واکسن کووید-۱۹ دارد که در ایالات متحده ثبت شده و واکسن دیگری نیز توسط مُدرنا ساخته شده است.

همچنین، شرکت دارویی انگلیس آسترازنسا از آغاز آزمایشات بالینی برای ترکیبی از واکسن آ.ز.د ۱۲۲۲ خود خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала