ارزیابی چین درباره خروج روسیه از پیمان آسمان‌های باز

© AP Photo / Ng Han Guanارزیابی چین درباره خروج روسیه از پیمان آسمان‌های باز
ارزیابی چین درباره خروج روسیه از پیمان آسمان‌های باز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه چین درباره خروج روسیه از پیمان آسمان باز اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونينگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چين روز دوشنبه گفت كه تصميم روسيه برای شروع روند خروج از معاهده آسمان باز در پاسخ به اقدامات آمريكا بود كه به تلاش مسكو در جهت نجات توافق پاسخ نداد.

آغاز روند خروج روسیه از پیمان آسمان های باز - اسپوتنیک ایران
آغاز روند خروج روسیه از پیمان آسمان های باز

وزارت خارجه روسیه روز جمعه از آغاز رویه های خروج از پیمان آسمان باز خبر داد.  این وزارتخانه خاطرنشان كرد كه پس از خروج آمریكا از پیمان، " توازن منافع كشورهای شركت كننده در پیمان به طور قابل توجهی نقض شد" و شرکای مسكو در این پیمان از پیشنهادهای روسیه برای اطمینان از دوام آن در شرایط جدید حمایت نمی كنند.

هوآ چونینگ در جلسه خبری گفت: " تا آنجا که ما می دانیم، دلیل مستقیم راه اندازی روند خروج از پیمان آسمان باز توسط روسیه، خروج یک جانبه ایالات متحده از پیمان است، با وجود اختلاف نظر جامعه بین المللی که اعتماد متقابل نظامی کشورهای درگیر را به طور جدی تضعیف می کند. طرف روسی تمام تلاش خود را برای نجات پیمان انجام داد، اما واکنش مثبت طرف آمریکایی را دریافت نکرد. "

وی خاطرنشان كرد كه مدتهاست طرف آمریكایی با ادامه ذهنیت دوران جنگ سرد، برتری آمریكا را جار می‌زند، به طور مداوم از معاهدات خارج می شود و به سازوكار بین المللی كنترل تسلیحات و روند خلع سلاح آسیب جدی می رساند.

یک مقام وزارت خارجه چین افزود: "ما از طرف آمریکایی می خواهیم نگرانی های جامعه جهانی را در نظر گرفته و برای حفظ ثبات استراتژیک جهانی و همچنین صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای دست به اقدام واقعی بزند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала