اعلام شمار مرگ میر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا

© REUTERS / Dado Ruvicاعلام شمار مرگ میر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا
اعلام شمار مرگ میر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا شمار مرگ و میر پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا ارزیابی شد.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه داده فدرال ایالات متحده، سیستم گزارش دهی رویدادهای ناگوار (VAERS) تعداد شهروندانی را که پس از واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا فوت کرده اند، اعلام کرده است. این را The Epoch Time گزارش کرده است.

فایزر موقتاً عرضه واکسن به اروپا را کاهش می‌دهد - اسپوتنیک ایران
فایزر موقتاً عرضه واکسن به اروپا را کاهش می‌دهد

براساس گزارش ها ، 55 مورد مرگ در بین افرادی که از شرکت های دارویی Moderna و Pfizer / BioNTech واکسن دریافت کرده اند، ثبت شده است.  در برخی موارد، بیماران طی چند روز پس از واکسیناسیون فوت کردند.

به عنوان مثال، در کلرادو، پیرمرد 66 ساله ای که در خانه سالمندان زندگی می کرد پس از تزریق آمپول احساس خواب آلودگی کرد و تمام روز از رختخواب بلند نشد.  روز بعد او را در رختخواب "رنگ پریده، با چشمانی نیمه باز و دهان کف کرده" یافتند . در آن زمان دیگر نفس نمی کشید و نبضش احساس نمی شد.

در برخی موارد، مرگ چندین ساعت پس از واکسیناسیون رخ داده است. در داکوتای جنوبی، مردی 93 ساله که در 4 ژانویه و حدود ساعت 11 صبح با Pfizer / BioNTech واکسینه شد، دو ساعت بعد احساس ناخوشی کرد. وی اعتراف کرد که خسته است و نمی تواند به فیزیوتراپی ادامه دهد. سپس پاهایش سنگین شد و دیگر نفس کشید.

علاوه بر مرگ، 96 عارضه تهدید کننده زندگی به دنبال واکسیناسیون در ایالات متحده گزارش شده است. در 24 مورد دیگر، شهروندان معلولیت را گزارش کردند. این پایگاه داده همچنین نشان می دهد که 225 بیمار پس از تزریق واکسن کرونا در بیمارستان بستری شده اند و بیش از 1.3 هزار نفر به تنهایی به اورژانس مراجعه کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала