شبیه‌سازی گزینه های توسعه کووید در چین

اشتراک
بر طبق یک مدل توسعه ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان در سراسر جهان از 92 تا 170 میلیون نفر طی 2 ماه آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « South China Morning Post»، گروهی از دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، ارتش چین و تعدادی از نهادهای علمی – تحقیقاتی چین، گزینه های توسعه کووید -19 در سال 2021 را مدلسازی کردند.

دانشمندان روسی ۱۸ جهش جدید کرونا در بیماری را کشف کردند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان روسی ۱۸ جهش جدید کرونا در بیماری را کشف کردند

به عقیده متخصصان چینی، بدترین گزینه توسعه کووید -19 در جهان تعداد کل مبتلایان در سراسر جهان از 92 تا 170 میلیون نفر طی 2 ماه آینده افزایش خواهد یافت.

یک پنجم کل مبتلایان جهان سهم آمریکا خواهد بود. افزون بر آن، تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به کووید تا 5 میلیون افزایش خواهد یافت. برای کاهش این سطح، همه باید فاصله اجتماعی را حفظ کنند و ماسک بزنند. مطابق با محاسبات متخصصان 300 هزار نفر دیگر تا اوایل ماه مارس بر اثر ابتلا به کووید در سراسر جهان جان خود را از دست خواهند داد.

مهمترین مسأله این است که ویروس «سارس-کووید-2» مانند ویروس آنفلونزا تکامل می یابد.  این بدان معناست که وفق یابی ویروس با بدن انسان می تواند به حالت فصلی بیماری منجر بشود که مقابله با آن  دشوارتر می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала