روسیه به دلیل عدم پیشرفت در پیمان آسمان های باز، آماده خروج از آن می شود

© Sputnik / Kirill Shipitsin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به دلیل عدم پیشرفت در پیمان آسمان های باز، آماده خروج از آن می شود
روسیه به دلیل عدم پیشرفت در پیمان آسمان های باز، آماده خروج از آن می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه روند داخلی برای خروج از پیمان آسمان های باز را آغاز می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز جمعه توسط وزارت خارجه روسیه صادر شد اعلام شد: روسیه روند داخلی برای خروج از پیمان آسمان های باز را آغاز می کند.

این وزارتخانه افزود: "به دلیل عدم پیشرفت در رفع موانع برای ادامه پیمان تحت شرایط جدید، وزارت امور خارجه روسیه مجاز است آغاز مراحل داخلی خروج فدراسیون روسیه از منطقه پیمان آسمان های باز را اعلام کند. پس از اتمام، اعلانی برای طرفین ارسال می شود."

ترامپ سند خارج شدن از آسمان باز را امضا کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ سند خارج شدن از آسمان باز را امضا کرد

وزارت خارجه روسیه یادآوری کرد که ایالات متحده در 22 نوامبر "به بهانه ای دور از ذهن" از پیمان آسمان های باز خارج شد که منجر به نقض توازن منافع طرف های توافق شد.

پیمان‌نامه آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور جهان در خصوص اجازه پرواز هواگردهای شناسایی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این پیمان‌نامه است. این پیمان‌نامه که در مارس 1992 امضا شد به کشورهای عضو اجازه می‌دهد با اطلاع قبلی، بر فراز خاک کشورهای دیگر پروازهای غیرمسلح شناسایی به منظور گردآوری اطلاعات دربارهٔ نیروها و فعالیت‌های نظامی انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала