واتس آپ سکوتش درباره جنجال بروزرسانی را شکست

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واتس آپ سکوتش درباره جنجال بروزرسانی را شکست
واتس آپ سکوتش درباره جنجال بروزرسانی را شکست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفته گذشته، واتس آپ اعلان درون برنامه ای را به کاربران خود در کشورهای مختلف ارائه داد و آنها را از نحوه پردازش داده های کاربر توسط این شرکت مطلع کرد. به روزرسانی "اجباری" سیاست حفظ حریم خصوصی که کاربران را به پذیرش آن دعوت می کند یا حساب های خود را حذف می کند، در رسانه های اجتماعی و فراتر از آن ویرانی ایجاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم واتس آپ از توییتر برای "رفع برخی شایعات" نسبت به پیرامون آخرین اخطار به روزرسانی خط مشی خود استفاده کرده است.

واتس اپ در یک پست مفصل ادعا کرد که نه خود برنامه و نه شرکت مادرش فیس بوک نمی توانند پیام ها را بخواند یا به تماس های مشترک و تسهیل شده توسط برنامه گوش دهد.

​این برنامه که در ماه مه ۲۰۰۹ راه اندازی شد، در بیانیه ای برای کاهش نگرانی کاربران گفت: این به این دلیل است که پیام های شخصی شما با رمزگذاری انتها به انتها محافظت می شود. ما هرگز این امنیت را تضعیف نمی کنیم.

​این برنامه محبوب همچنین توضیح داد که داده های مربوط به پیام و تماس را ذخیره نمی کند، در حالیکه همچنین تأکید می کند که نه واتس آپ و نه فیس بوک نمی توانند مکان های رد و بدل شده بین کاربران را در سیستم عامل ببینند.

​این اپلیکیشن پیام رسان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که نگهداری این سوابق برای دو میلیارد کاربر هم یک حریم خصوصی و هم یک خطر امنیتی است و ما این کار را نمی کنیم.

واتس آپ در رابطه با دیگر حدس و گمان های اضافی، همچنین توضیح داد که تماس های ثبت شده را با فیس بوک به اشتراک نمی گذارد و "گروه های" ایجاد شده در واتس آپ به دلیل رمزگذاری پایان به پایان برنامه ارائه شده، کاملا "خصوصی" هستند.

واتس آپ پس از توضیح چگونگی عملکرد گپ های شخصی در برنامه، توضیح داد که همه چیز برای حساب های "بیزنس اکانت" و "ویژگی های اختیاری" متفاوت است، که به برنامه اجازه می دهد با خرید یک روش هدفمند سازی تبلیغات، تجربه خرید را برای کاربران "شخصی" کند.

این برنامه گفت: هر روز، میلیون ها نفر در سراسر جهان به طور ایمن با مشاغل از هر مقیاسی در واتس آپ ارتباط برقرار می کنند. با ویژگی های تجاری مارکت فیس بوک مانند فروشگاه ها، برخی از مشاغل کالاهای خود را دقیقاً در واتس آپ نمایش می دهند تا مردم بتوانند آنچه را برای خرید در دسترس هستند ببینند. با فروشگاهها ارتباط برقرار می کنند، فعالیت خرید شما می تواند برای شخصی سازی تجربه فروشگاهها و تبلیغاتی که در فیس بوک و اینستاگرام مشاهده می کنید استفاده شود. ویژگی هایی از این قبیل اختیاری هستند و وقتی از آنها استفاده می کنید، ما در برنامه نحوه اشتراک گذاری داده های خود با فیس بوک را به شما خواهیم گفت.

توضیحات واتس آپ در مورد به روزرسانی سیاست خود پس از آن آغاز می شود که افراد در اینترنت از سراسر جهان درباره گزینه های جایگزین برنامه پیام رسانی مانند سیگنال و تلگرام شروع به بحث و بررسی می کنند.

در اوایل این هفته، اندیشکده سیاست های هند The Dialogue همچنین به اسپوتنیک گفت که این روشهای جمع آوری و ذخیره اطلاعات توسط برنامه یک چرخه مداوم بوده است و این برنامه به سادگی ظاهر شده و شفافیت بیشتری را برای کاربران فراهم کرده است، واتس اپ در پست خود همان واژه ها را تکرار کرده است.

ما می خواهیم روشن باشیم که به روزرسانی خط مشی به هیچ وجه بر حریم خصوصی پیام های شما با دوستان یا خانواده تأثیر نمی گذارد. در عوض، این به روزرسانی شامل تغییراتی در رابطه با پیام رسانی مشاغل در واتس آپ است که اختیاری است و شفافیت بیشتری در مورد چگونگی ما داده ها را جمع آوری و استفاده می کنیم.

به نظر می رسد که شهروندان حتی پس از توییت واتس اپ با تکرار نگرانی در مورد امنیت و حریم خصوصی خود، متقاعد نشده اند:

​این برنامه اخیراً قابلیت جدیدی به نام "ناپدید شدن پیام ها" را ارائه داده است که با فعال شدن آن اجازه می دهد پیام های رد و بدل شده در یک چت پس از مدتی ناپدید شوند. این برنامه در صورت نگرانی از اقدامات حریم خصوصی سیستم عامل، افراد را به استفاده از این عملکرد تشویق می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала