آمریکا از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن دعوت کرد

© REUTERS / Leah Millisآمریکا از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن دعوت کرد
آمریکا از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن دعوت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریكا از روسیه دعوت كرده است تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جو بایدن، كه قرار است در ۲۰ ژانویه برگزار شود، شركت كند.

به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن به اسپوتنیک گفت که دعوت به مراسم تحلیف دریافت شده است و شرکت در سطح سفیر برنامه ریزی شده است.

مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا از ریگان تا ترامپ
بیل کلینتون - اسپوتنیک ایران
مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا از ریگان تا ترامپ

معمولاً سفیران خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حضور دارند، اما امسال این مراسم در قالب بسیار محدودی برگزار می شود و مشخص نیست که آیا جایی برای دیپلمات ها وجود داشته باشد یا خیر.

در ابتدا گزارش شد که فقط اعضای کنگره و مهمانان آنها (برای هر عضو یک میهمان) در این مراسم پذیرفته می شوند، در مجموع کمتر از ۱۱۰۰ نفر.

بر اساس نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، که در ۳ نوامبر برگزار شد جو بایدن دموکرات با ۳۰۶ رأی انتخاباتی در مقابل ۲۳۲ رأی رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ، که شکست خود را قبول نمی کند، پیروز شد.

در تاریخ ۶ ژانویه، ترامپ در یک راهپیمایی در واشنگتن از هواداران خود خواست برای اعتراض به نتایج انتخابات به کاپیتال حزب "جمهوری خواهان ضعیف" در انتخابات ریاست جمهوری را به چالش بکشند.

این امر منجر به شورش و خرابکاری کنگره آمریکا توسط آشوبگران و طرفداران ترامپ شد.

این اقدامات خرابکارانه منجر به کشته شدن سه معترض به علت مراقبت های پزشکی فوری، زنی که در درگیری با پرسنل امنیتی و یک افسر پلیس کنگره آمریکا به ضرب گلوله کشته شد و ۵۲ نفر از افراد حمله کننده به ساختمان دستگیر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала