فلسطین اولین کشور خاورمیانه است که واکسن « اسپوتنیکV» را به ثبت رساند

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک وی کرونا
واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین محموله واکسن طی یک ماه به فلسطین ارسال خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقل اعلام کرد که وزارت بهداشت فلسطین، واکسن روسی «اسپوتنیک V» ضد کرونا را به ثبت رسانده است. ثبت واکسن در چارچوب، تسریع فرایند واکسیناسیون بدون انجام کارآزمایی بالینی مکمل در خاک فلسطین به ثبت رسیده است.

واکسن - اسپوتنیک ایران
بر طبق نظرسنجی،۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد

واکسن «اسپوتنیک V» روسیه بر طبق همین روش قبلا در آرژانتین و بولیوی، صرب و الجزیره به ثبت رسید.  تحویل واکسن روسی به فلسطین در سه ماه اول سال 2021 انجام خواهد شد. اولین محموله واکسن طی یک ماه به فلسطین ارسال خواهد شد. تحویل واکسن با کمک  مشارکت بین المللی بنیاد مستقل فدراسیون روسیه در هند، چین، کره جنوبی و دیگر کشورها امکان‌پذیر خواهد شد.

کریل دمیتریف مدیرکل بنیاد روسی سرمایه گذاری های مستقل اعلام نمود:«کیفیت عالی و کارایی واکسن « اسپوتنیک V» باعث توجه زیاد و رو به افزایش نسبت به واکسن روسی از سوی بسیاری از کشورها شده است. این امر موجب وسیع شدن جغرافیای ثبت این واکسن، تحویل و تولید آن در خاک کشورهای دیگر خواهد شد. ما خوشحالیم که واکسن « اسپوتنیک V» پس از اروپا، آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا، در خاورمیانه نیز معرفی خواهد شد.

بدین ترتیب اتحاد تلاش ها، پیروزی مشترک بر پاندمی ویروس کرونا به حساب دسترسی تعداد هر چه بیشتر کشورها و ساکنان آن‌ها به واکسن امن و موثر را امکان‌پذیر خواهد کرد».

واکسن روسی « اسپوتنیک V» به دلیل اولویت های خود به ثبت رسیده است: کارایی بیش از 90 درصد، این واکسن دفاع و مقابله با موارد سنگین ابتلا به ویروس کرونا را تأمین می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала