بزرگترین کشور واکسن‌ساز جهان کیست؟

© REUTERS / DANIEL BECERRILبزرگترین کشور واکسن‌ساز جهان کیست؟
بزرگترین کشور واکسن‌ساز جهان کیست؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت سروم هند به غیر از مشارکت در طرح جهانی کواکس با چندین کشور دیگر برای تهیه واکسن "استرا زنکا" توافق نامه دو جانبه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، هند 60 درصد از واکسن‌های جهان را تامین می‌کند و پس از آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را در خود جای داده است.

این کشور نه تنها باید نیاز خود به واکسن  را تامین کند، بلکه باید به تعهدات خود برای تولید سهمی از واکسن جهانی عمل کند.

توصیه سازمان جهانی بهداشت برای به تعویق انداختن تزریق دوم واکسن فایزر - اسپوتنیک ایران
توصیه سازمان جهانی بهداشت برای به تعویق انداختن تزریق دوم واکسن فایزر

موسسه "سروم‌" هند (SII)  به عنوان بزرگترین موسسه سرم‌ و واکسن‌سازی این کشور اعلام کرده که در حال حاضر توان ساخت 60 تا 70 میلیون دوز واکسن در ماه را دارد. شرکت  واکسن‌سازی"بهارات بیوتک" نیز می‌گوید، هدفش تولید 200 میلیون دوز واکسن در سال است. این شرکت در حال حاضر حدود 20 میلیون "کوواکسین" را تولید کرده و موجود دارد.

دولت هند اعلام کرده که به عنوان بخش اولیه برنامه خود برای مقابله با ویروس کرونا تا اواسط مرداد سال آینده، 300 میلیون نفر از اولویت‌های اول کشورش را واکسینه خواهد کرد.

موسسه سروم هند بخشی از طرح بزرگ بین‌المللی موسوم به "کواکس" است که با پشتیبانی سازمان بهداشت جهانی فعالیت می‌کند. در این طرح از کشورهایی با درآمد کم یا متوسط برای دستیابی امن و سریع واکسن کرونا حمایت می‌شود. موسسه سروم هند حدود 4 ماه پیش موافقت خود را برای  ساخت 200 میلیون دوز از واکسن کرونا در سال جاری اعلام کرد. این محصولات، واکسن تولیدی شرکت اکسفورد- استرازنکا یا واکسن تولید شده آمریکایی با نام "نواوکس" هستند. در حال حاضر موسسه سروم هند با عربستان سعودی، میانمار، مراکش برای تهیه واکسن توافق کرده و هنوز از میزان یا زمان تهیه واکسن اطلاعات زیادی وجود ندارد.

از طرفی گزارش‌هایی مبنی بر تمایل برزیل، نپال و سریلانکا به تامین واکسن‌های ساخته شده در شرکت‌های هندی دیده شده است. اما "پونوالا" رئیس شرکت سروم هند می‌گوید اولویت این شرکت همچنان تامین تقاضای داخلی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала