آلمان پس از ناآرامی های کنگره، امنیت پارلمان خود را تقویت کرد

© REUTERS / Fabrizio Benschآلمان پس از ناآرامی های کنگره، امنیت پارلمان خود را تقویت کرد
آلمان پس از ناآرامی های کنگره، امنیت پارلمان خود را تقویت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس برلین پس از ناآرامی های کاپیتال در ایالات متحده امنیت ساختمان پارلمان آلمان را افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه بیلد، ولفگانگ شویبله رئیس بوندستاگ پیشنهادی ارائه داد؛ وی در نامه ای به نمایندگان آلمان گفت، که از وزارت خارجه خواسته است گزارشی از وقایع واشنگتن ارائه دهد.

نشست چهارجانبه برای ازسرگیری مذاکرات فلسطین و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
نشست چهارجانبه برای ازسرگیری مذاکرات فلسطین و اسرائیل

شویبله همچنین قول داد كه با مقامات فدرالی و ایالتی در مورد نتیجه گیری برای حصول اطمینان از حمایت از بوندستاگ (پارلمان آلمان) گفتگو كند.

پیش از این پلیس برلین از تقویت اقدامات امنیتی علیه پس زمینه ناآرامی ها در ایالات متحده گزارش داده بود.

پیش از این گزارش شده بود كه دادستانی فدرال آمریكا سه شركت كننده در هجوم به ساختمان كاپیتال در واشنگتن را دستگیر كرد، از جمله جیكوب آنتونی چنسلی معروف به جیک آنجلی، كه با لباس وایكینگ ها در تظاهرات شرکت كرده بود.

به گفته دادستان، مهاجم ۳۲ ساله اهل آریزونا روز شنبه ۹ ژانویه دستگیر شد. وی به ورود عمدی یا ماندن در ساختمانی با دسترسی محدود و بدون اختیار قانونی و همچنین ورود اجباری و برهم زدن نظم عمومی در قلمرو پایتخت متهم شده است.

ناآرامی های ساختمان کاپیتال ایالات متحده در تاریخ ۶ ژانویه در جریان تجمع طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، که نتایج رای گیری در ماه نوامبر را که منجر به انتخاب جو بایدن دموکرات شد، را به رسمیت نمی شناسند، اتفاق افتاد. این تجمعات منجر به درگیری با پلیس شد، در پی این اغتشاشات پنج نفر کشته شدند، ده ها نفر بازداشت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала