شناسایی 4 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ایران

© AP Photo / Ng Han Guanشناسایی 4 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ایران
شناسایی 4 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمکی: ویروس کرونای انگلیسی در خانواده ایرانی ساکن یکی از کشورهای اروپایی که اواخر هفته گذشته به کشور سفر کردند شناسایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: چهار مورد جدید ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران شناسایی شده و ناقلان آن تحت درمان قرار گرفته‌اند. 

وزیر بهداشت ایران افزود: با وجود این که نتیجه تست پی سی آر (PCR) این افراد که در کشور میزبان انجام شده بود، اعلام شد، ولی پس از ورود به ایران مورد آزمایش قرار گرفتند و بر اساس اطلاعاتی که روز جاری به وزارت بهداشت ارائه شد، نتیجه آزمایش آنها مثبت و ویروس از نوع جهشی انگلیسی بود.

ایران از آغاز واکسیناسیون پیش از سال نو خبر داد - اسپوتنیک ایران
ایران از آغاز واکسیناسیون پیش از سال نو خبر داد

نمکی گفت: در شرایط فعلی ویروس جهش یافته انگلیسی در بیشتر کشورهای اروپایی شیوع یافته و به نوعی اروپایی شده است و ما نیز محدودیت هایی را برای ورود افراد از این کشورها به ایران را برقرار کرده ایم که از جمله آن داشتن تست منفی پی سی آر است.

وی ادامه داد: با این وجود از تمامی افرادی که از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها به ایران سفر می کنند تست پی سی آر گرفته می شود و تا قبل از مشخص شدن نتیجه نیز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وزیر بهداشت ایران گفت: یک مورد مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی در استان مازندران نیز شناسایی شده بود که نتایج آزمایش این افراد نیز منفی اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала